1
Благодаря за информацията!
Странно, обадих се в работно време и ми казаха да го направя по друг начин - Избирам ДЗОП, пиша сумата и си вписвам моя си IBAN
Никой не ми се обади след това цял ден...
Сега попълних още един път същата бланка по вашият пример, дано да даде подобен като при вас резултат!
Странно, обадих се в работно време и ми казаха да го направя по друг начин - Избирам ДЗОП, пиша сумата и си вписвам моя си IBAN

Никой не ми се обади след това цял ден...
Сега попълних още един път същата бланка по вашият пример, дано да даде подобен като при вас резултат!
2
Здравейте,
Мой близък се разболя и тъй като не си е плащал 5 години здравни осигуровки като самоосигуряващо се лице, са му прекъснали здравноосигурителните права. Съответно след преглед в спешен кабинет му беше отказана нужната хоспитализация!

Съгласих се да му помогна с тази голяма сума, за да може бързо да влезе и да се почне нужното лечение, тъй като състоянието му е рисково (вдига много високо кръвно).
Успя да отиде до офис на НАП и да подаде декларация №7 успешно, а аз трябваше да извърша плащането през онлайн платформата. Тъй като никога не съм бил самоосигуряващ се, цялата тази схема ми беше чужда!
Почнах и направих справка за задълженията, оттам отидох в калкулатора и отбелязах всички месеци спрямо справката и накрая при самото плащане съм направил грешка и съм избрал средствата да бъдат преведени за ДЗПО, вместо НЗОК.
След като на другия ден здравноосигурителния статус не се промени, почнахме да се чудим. Няколко часа в търсене и тел. разговори докато разберем какъв гаф съм направил...
Доколкото разбрах, трябва да пуснем "Приемане на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми №3221"
Обаче намерих коментари, че това отнемало доста време (до 1 месец официално)
Очевидно тук положението е критично и такива срокове са нереалистични!
Посъветваха ни при подаване на Искането за възстановяване да напишем, че е за болен човек, трябва да влезе за лечение и т.н. с цел да му се даде приоритет.
Аз обаче никъде не намерих в подготовката на това искане поле за "основание/причина" или друго за оставяне на коментар...
Също така не съм сигурен дали отбелязвам правилните данни, вижте прикачената снимка.
Правилно ли тълкувам полетата?
1. Тъй като парите са пратени в ДЗПО, вместо в НЗОК, избирам го като единствена позиция.
2. Вписвам същата сума и моля да бъде наредена по IBAN на НЗОК
Не виждам никъде опция за коментар както казах и по-горе.
Моля за потвърждение дали съм на прав път и как/къде мога да отбележа, че спешно трябва да бъде хоспитализирано лицето?
Благодаря!
Мой близък се разболя и тъй като не си е плащал 5 години здравни осигуровки като самоосигуряващо се лице, са му прекъснали здравноосигурителните права. Съответно след преглед в спешен кабинет му беше отказана нужната хоспитализация!


Съгласих се да му помогна с тази голяма сума, за да може бързо да влезе и да се почне нужното лечение, тъй като състоянието му е рисково (вдига много високо кръвно).
Успя да отиде до офис на НАП и да подаде декларация №7 успешно, а аз трябваше да извърша плащането през онлайн платформата. Тъй като никога не съм бил самоосигуряващ се, цялата тази схема ми беше чужда!
Почнах и направих справка за задълженията, оттам отидох в калкулатора и отбелязах всички месеци спрямо справката и накрая при самото плащане съм направил грешка и съм избрал средствата да бъдат преведени за ДЗПО, вместо НЗОК.

След като на другия ден здравноосигурителния статус не се промени, почнахме да се чудим. Няколко часа в търсене и тел. разговори докато разберем какъв гаф съм направил...
Доколкото разбрах, трябва да пуснем "Приемане на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми №3221"
Обаче намерих коментари, че това отнемало доста време (до 1 месец официално)
Очевидно тук положението е критично и такива срокове са нереалистични!
Посъветваха ни при подаване на Искането за възстановяване да напишем, че е за болен човек, трябва да влезе за лечение и т.н. с цел да му се даде приоритет.
Аз обаче никъде не намерих в подготовката на това искане поле за "основание/причина" или друго за оставяне на коментар...
Също така не съм сигурен дали отбелязвам правилните данни, вижте прикачената снимка.
Правилно ли тълкувам полетата?
1. Тъй като парите са пратени в ДЗПО, вместо в НЗОК, избирам го като единствена позиция.
2. Вписвам същата сума и моля да бъде наредена по IBAN на НЗОК
Не виждам никъде опция за коментар както казах и по-горе.
Моля за потвърждение дали съм на прав път и как/къде мога да отбележа, че спешно трябва да бъде хоспитализирано лицето?
Благодаря!