Здравейте,
трябва да направя счетоводни записвания на българска фирма, която се регистрира по ДДС в Румъния. Фирмата се занимава с онлайн продажби, няма склад в Румъния, стоката се изпраща директно до крайния клиент.Търся помощ за начина на счетоводни записвания за издадените от нас фактури под румънски ДДС номер.
Здравейте,имам следният казус -доставчика на стока ми е от страна извън ЕС-трета страна.Моята фирма продава същата стоката на страна от ЕС-Испания.Стоката при закупуването и при продажбата се намира в Испания.Попадам в чл.17 ал.1 от ЗДДС.Как да посоча фактурата за придобиване на стоката в ДДС дневниците и въобще има ли място там?Трябва ли моята фирма да се регистрира по ДДС в Испания?
Здравейте! За ТД по чл.114 се вписват всеки месец начална и крайна дата. ТД само един ли е от назначаването или за всеки месец се прави нов?
Имам следният казус: фирма е купила автомобил от автокъща в България с документи за покупка от австрийския собственик. В договорите между българската фирма и австрийската фирма има като данни за австрийската фирма само име ,държава и град.
Не мога да съставя протокол за ВОП ,нямам Булстат,не знам дали фирмата е регистрирана по ДДС в Австрия , как да заприходя актива и да правя ли протоколи по чл.117 и дали да ги включа в двата дневника или само в дневник продажби. Направиха опит да получат повече информация за фирмата от автокъщата но без резултат , трябва да се справя с това което имам , моля за съвети.
Съгласно Закона за счетоводство има определени изисквания ,които определят ,че фирмата няма дейност. Според мен ако през 2017 г. има само разходи:банкови такси, фактура от счетоводната фирма за такса за ежемесечно подаване на  нулево ДДС и такса от Търговския регистър за публикуване на отчети 2016 г, фирмата няма дейност. Колеги Вие какво мислите?