Благодаря за отговора,радвам се, че има такива хора като вас , които помагат на другите :)!
Отново по темата:
А това къде в стандартите го пише ?
Аз не намирам конкретна информация по въпроса и го тълкувам, като въпрос на счетоводна политика - дали ще се дели или не ?
А реално за лизинга имаме погасителен план, по който ясно се вижда, каква част от задължението ще се дължи до 1 г. и каква част е над една година .


Здраейте,

Във връзка с изготвянето на ГФО по НСФОМСП и по- конкретно относно отразяването на задължението по лизинговия договор (159 сметка )в Баланса имам следния въпрос?

Задължението по фин. лизинг отразявам в:
Задължения към финансови предприятия, :
- до 1 г. : частта от задължението, по погасителен план, което ще се погаси до 1г
- над 1 г. : частта по погасителен план, която е над 1 г. от отчетния период, за който изготвям отчета 2014 г.

Коректно ли е това отразяване в БАЛАНСА?

Благодаря!
Здравейте,

Фирма придобива ДМА- автомобил, при условия на финансов лизинг с опция за придобиването на актива в края да договора.

Балансовата стойност, по която завеждам актива вкл.=

стойността на първоначалната вноска
+ мес. вноски по главницата
+такса управление
+остатъчна стойност.

Как стоят нещата при начисляване на амортизация на актива ?

Търсих отговор из форумите (и стандартите, разбира се  :wink1:)и срещнах мнения на специалисти, че в амортизируемата ст-ст не се вкл. остатъчната стойност.  Тя се отчита и признава, като разход за амортизация, след като се упражни опцията и се заплати и остатъчната стойност. Тогава се включва и се амортизира до края на амортизируемия период на актива.

http://plusminus.com/bg/blog/116/%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D1%81-%D0%BE%D0%BF%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0

http://ekspertis.bg/document/view/qanda/144635/0/

В толи линк - остатъчната стойност е вкл. в амортизируемата стойност още при завеждане на ДМА.
http://plusminus.com/bg/blog/113/%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D1%86%D0%B5%D0%BB-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D1%81%D1%8117

Предполагам, че след като остатъчната стойност е вкл. в балансовата ст-ст при завеждане на актива, би следвало и амортизируемата му ст-ст да се вкл. от началото на амортизацията ?

Ако си управител само на ЕООД-то и не извършаш друга дейност освен тази тогава подлежиш на осигуряване - един от принципите на социалното осигуряване е именно -задължителност и всеобхватност!
В конкретния случай лицето е осигурено на друго място на максималния доход, т.е. тук така или иначе не дължи осигуровки.
Въпроса е по- скоро за ДУК - може ли да е без възназраждение?
А възможно ли е ДУК на ЕООД без възнаграждение?
Благодаря за бързия отговор!
Срещнах даста тълкования по случая.
От НАП ми казаха, че ако лицето извършва дейност с личен труд тогава се осигурява като СОЛ, но ако извършва управленска дейност тогава се осигурява по ДУК .Ако извършва и двете дейности, то подлежи на осигуряване и по двата начина. 
В моя случай той ще подписва трудови договори и т.н. , значи ли това че тази дейност е управленска?
Лице работещо на трудов договор, осигурено максималния осигурителен доход, регистрира ЕООД , където същото е собственик на капитала и е вписано като управител.

Трябва ли да подписва ДУК и може ли той да бъде безвъзмезден, т.е. лицето не желае да си изплаща възнаграждение?Трябва ли , в какъв срок и къде се регистрира?

Ще има и друг персонал освен него, т.е. ЕООД-то ще извършва дейност.
Здравейте,
Може ли лице с прекратен по желание на работодателя трудов договор ,  което е с 8 години трудов стаж да се регистрира като безработен и да получава обезщетение за безработица(8 месеца). Лицето е осигуряванопо трудов договор на максималния осигурителен доход последните 18 месеца. Проблем ли ще е за регистрацията, като безработен, факта , че лицето освен работата си на трудов договор има  и фирма, в която е назначен др. управител , не въпросното лице ?
Здравейте,
Как да се оформи процеса при който - фирма собственик (намираща се в чужбина) желае да поеме всички разходи свързани с маркетинга и рекламата на продукта, кото се доставя от нея до др. фирма в България. Въпросните разходи се извършват в България, от бълг. доставчици и респективно рекламните материали се раздават от българската фирма в България. Фирмата собсвеник иска да покрие всички тези разходи. Как да се оформи целия този процес - може ли да се префактурира сумата на разхода , трябва ли да има сключен договор за това  и т.н. ?
Добре ясно е това за удръжките, но случая е такъв че служителите допускат големи просрочия на вземанията от клиенти. Поради тази причина икам да им удържам сумите на просрочията и с тях да погасяам просрочията. Въпроса е как да стане това, след като не може да се удържа от заплатата на служителя? Може би чрез префактуриране на тези суми към служителя?
С удържаната сума да се покриват въпросните неплатени фактури.
Здравейте,
Може ли някой да ми каже - какво правим, когато наемодателите са няколко- на всички ли издавам служебна бележка за получения доход ,пропорционално разпределен съобразно притежавания дял от имота?