Е, хубава работа сега ... Ето как може да изглежда осчетоводяването, като сметките са условни, тъй като всяка фирма може да има различен сметкоплан.
1. За начисляването на разхода за наем:
Дебит 602 1000.00 лв
Дебит 453/1 200.00 лв
--------------------------------------
Кредит 401 1200.00 лв
2. За начисляването на удръжката за данъка от наемодателя:
Дебит 401 / Кредит 454 90.00 лв
Салда след операциите:
602 - 1000.00 лв, колкото е и разхода за наем
453/1 - 200.00 лв, колкото е и начисления ДДС от наемодателя
401 - 1110.00 лв, колкото е и сумата за плащане на наемодателя
454 - 90.00 лв, колкото е и задължението за внасяне на ДДФЛ за удържания данък