Здравейте,
Лице, което от януари до септември се е самоосигурявало, от октомври прекратява самоосигуряването и започва работа по трудов договор.
При определяне на окончателния размер на осигуровките не трябва да включвам осигурителния доход по трудов договор за последните 3 месеца, тъй като върху него са платени осигуровки, нали?
Обаче в Указанията за попълване на Т.2 има и следния текст: "Доходи, които подлежат на годишно изравняване и са декларирани в приложения от данъчната декларация, извън посочените в Указанието, също се вземат предвид при формиране на осигурителния доход, върху който се внасят окончателни осигурителни вноски."
Благодаря! Притеснява ме това, че пък в указанията на Приложение 6 пише, че на ред 4 и 5 се посочват вноските, АКО ОБЛАГАЕМИЯТ ДОХОД ПО ЧЛ.35 се включва при годишното изравняване на осигурителния доход в Таблица 2
Нещо се обърках - самоосигуряващо се лице, има получен доход и по чл.35 от ЗДДФЛ, вид на дохода - код 606. Попълнено е Приложение 6 към декларацията по чл.50.
В Указанията за попълване на Таблица 1 и 2 за определяне на окончателния размер на осигурителния доход никъде не фигурира дохода от Приложение 6. Т.е. следва ли да разбирам, че този доход не участва при определянето на окончателния размер?
Тази статистика наистина се е уморила и побъркала...Онзи ден, като попълвахме отчетите, всичко мина добре.Имаше 2-3 несъответствия, които програмата посочи че трябва да се оправят. Но всички справки бяха валидирани, отчета успешно приет и съответно с входящ номер. Снощи влизайки - отчетите са нулеви и за 2016 и 2015! Възможно ли е? До сега не ми се беше случвало такова нещи :blush: :blush:
да, пропуснала съм го  :blush:
то било в част IV
благодаря много!
Няма такава опция само за част 9. Опцията е за цялото приложение.
Здравейте,

В декл.по чл.50, част IX от приложение 2 липсва точка по която се декларира, че лицето не е задължено да прави авансови вноски, както в декларацията по чл.92
Записано е, че ако лицето е освободено, тази част не се попълва.
Да, ама ако не попълня нищо, ми дава че приложението е попълнено с грешки, тъй като имало посочена сума в т.1.1 от част III
Ако изтрия сумата по т.1.1 също ми дава, че е грешно попълнено и там трабвало да има сума!
Как процедирате Вие?
Чл. 3, ал. 3, т.1 във връзка с чл. 3, ал. 1, т. 3
от осигурителите, клоновете и поделенията им за лицата, работещи без трудови правоотношения - до 25-о число на месеца, следващ месеца на изплащане на възнаграждението;

Макар, че не виждам да има ограничение "от", каквото има в чл. 3, ал.3, т.4, буква а.

Благодаря
Не е! До 25то число на месеца, следващ месеца на плащане на възнаграждението.
О.К. но моля да ми кажете в кой член го пише.
Да, точно и в Наредбата гледах
до 25-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят данните
Д6 за ГД се подава в периода 01-25/април
За другото не мога да коментирам причината.

Не намирам в указанието нещо такова
Да, наистина след ЕГН е 2, явно нещо в бързината е станало.

Здравейте!
Имам отхвърлени д.1 и д.6
Отхвърлената д.6 е за лице по граждански договор.  Декларацията е подадена с код 4, отнася се за възнаграждение за м. февруари, изплатено в м.март. Декларацията е подадена на 5 март. Основанието за отхвърляне е, че датата на изплащане/начисляване не може да е в бъдещето и не може да е след датата на изпращане на декларацията. Както казах, възнаграждението се отнася за м. февруари и в д.6 това е отбелязано. Изплатено е през м. март и в т.18 съм отбелязала 31.03.2017. Това е съгласно указанията за попълване на д.6, където пише че в т.18 се посочва датата на последният календарен ден от месеца, в който е изплатено възнаграждението, когато в т.8 е попълнен код 4 Затова не разбирам защо тази декларация е отхвърлена!
Д.1 пък за лице по трудов договор, работещо във фирмата от 10 години и всеки месец се подава д.1 за него, сега е отхвърлена поради това, че не е намерена регистрация за съответното ЕГН
Просто съм озадачена и не знам къде точно ми е грешката.
Въпросът ми е дали следва да се начислява данък уикенд и върху наема, освен върху разходите за гориво и поддръжка? Според мен той не е разход по експлоатацията. В старото ЗКПО в парагр.1, т.39 бяха изброени кои разходи се включват, но тази точка отпадна през 2016.
Оказа се, че за един от месеците в 2013 год. сме пропуснали да подадем д.6 по незнайни причини, въпреки че в програмата си я има като създадена.
От НАП казаха че трябва да я подадем. Въпросът ми е може ли да се подаде файла, който е създаден през 2013 и не е бил изпратен, или трябва да се направи нов файл на новата версия на програмата и тогава да се изпрати.
Питам, тъй като 2013 в д.6 все-още фигурираше удържаният ДОД и кода за вид плащане сега е друг.
И ако следва да направим нов файл, значи ли това, че сега следва да се направят 2 бр. декларации обр.6 - една за осигуровките и 1една за данъка. Предполагам да, но все-пак искам да съм сигурна.