Финансиране от наемател за СМР!!!

21.03.2014, 12:39 6466 5

21.03.2014, 12:39
Публикации: 141 / 3
Колеги, моля за съвет. Наемател иска да изгради офис и за тази цел иска това да го направим ние т.е. ще преведе необходимата сума и иска да приспадаме от наема ,направените от него разходи. Как да се отрази тази сума, като авансова фактура ли? Как трябва да се оформи? И как по нататък се прихваща наема, няма да се прихваща цялата сума от наема а половината. Благодаря ви.
#1 | 21.03.2014, 12:47
Публикации: 6410 / 1139
Бихте ли уточнили какво наема лицето в момента и какъв обект ще изгражда?
#2 | 21.03.2014, 12:55
Публикации: 141 / 3
Да разбира се, наема недвижим имот - склад, ще изгражда офис до него.
#3 | 21.03.2014, 13:04
Публикации: 9694 / 1659
Аз разбирам нещата така: Наемодателят трябва да построи офис върху негов имот, той да остане негова собственост и да го отдава под наем.
Наемателя има интерес да ползва този офис и дава някакви пари за по-бързото изграждане. После наемодателя му връща парите чрез наема.
Има два варианта за тълкуване и отразяване на стопанската операция:
1. Наемателя предплаща авансово 12,18,24 или колкото се разберете месечни наеми /приходи за бъдещи периоди/. Наемодателят си ползвате парите и всеки месец прави прихващане. Не съм наясно как стои въпроса с ДДС
2. Наемателя дава заем на  наемодателя. Всеки месец наемодателя прави погасителни вноски по заема, а наемателя си плаща наема
#4 | 21.03.2014, 13:08
Публикации: 141 / 3
Да правилно сте ме разбрали, мисля да издам авансова фактура за предплатен наем за мен ще са като приходи за бъдещ период за 24месеца и всеки месец фактурата която издавам ще намалям с вноската, която сме определили да приспадаме. Дано да съм права.
#5 | 21.03.2014, 14:50
Публикации: 6410 / 1139
Не е толкова просто.
Зависи как сте определили цената на тези СМР.

Възможен вариант е да сте се договорили за сумата от 10000 лв. Вие да придобиете офис, срещу което наемателят да ползва 20 месеца склад.
Друг вариант на сделка е да получите склад, като наемателят Ви фактурира извършените работи, а Вие на него фактурирате наем и прихващате задълженията.
Има още варианти.

За това Ви попитах каква е юридическата рамка на сделката.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група