Здравейте, казусът е следния:
Дружество "А" учредява вещно право на ползване в/у недвижим имот за срок от 2 години на дружество "Б" за сумата от 8 000 лв. Според нотариалния акт, сумата от 8 000 лв. ще бъда платена от приемателите на 2 равни годишни вноски от по 4 000 лв., платими в срок до 30 ноември за всяка година. Данъчната оценка за учреденото вещно право на ползване за срок от 2 г. е 15 021 лв.
Трудно откривам теми по въпроса, но стигнах до извода, че счетоводно сделката се отчита като оперативен лизинг, т.е. учредителя (дружество "А") се явява "наемодател", а приемателите (дружество "Б") - "наемател". В този случай "А" трябва да продължи да води балансово недв. имот, а "Б" да го заведе задбалансово.
1.Правилна ли е насоката?
2.Ако да, може ли дружество "Б" да отчете наетия актив по данъчна оценка на вещното право на ползване за 2 години?
3.Кога следва "А" да издаде фактура за отчитане на прихода от годишната вноска? Към 30 ноември всяка година?
4.Следва ли тези 2 000 лв. приход при "а" и съответно разход при "Б" да се отчитат ежемесечно, разпределен за всеки отделен месец?
5.Моля, ако имате нещо друго важно да добавите по въпроса!
Много благодаря!