Виж дали това ще ти свърши работа
Длъжностна характеристика за длъжността "заместник кмет" на община/район
I. Обща информация
1. Община/район
2. Код по НКПД: 1111 9017 /зам. кмет на община/
1111 9023 /зам. кмет на район/
3. Длъжност: Заместник–кмет
4. Правоотношение: трудово
II. Място на длъжността в администрацията (Подчиненост)
Подчинен на кмета
III. Основна цел на длъжността
Замества кмета при законоустановено отсъствие и ръководи подчинените си ресори в общинската/районната администрация.
IV. Области на дейност
Устройство на територията, екология, озеленяване, просвета и култура.
V. Преки задължения
1. Организира дейността на подчинените му служители от районната администрация;
2. Отговаря за условията на работа на служителите и за организационно-техническото обзавеждане на работните им места;
3. Отговаря за дейността на дирекция/отдел “Устройство на територията” и дирекция/отдел “Просвета и култура” от специализираната администрация;
4. Отговаря за работата със заявленията, сигналите и предложенията на гражданите и бизнеса.
VI. Възлагане и планиране на работата
1. Кметът на района пряко възлага задачи на зам. кмета.
2. Зам. кметът разполага с голяма оперативна самостоятелност лично да планира и степенува по важност и приоритет изпълнението на възложените задачи.
VII. Отговорности, свързани с организацията на работата, управление на персонала и ресурсите
1.Носи отговорност за щети, причинени от незаконосъобразни разпореждания или действия.
2.Носи отговорност за взетите от него решения.
VIII. Контакти и представителни функции
1. Контакти в общината/района:
- с кмета, зам. кмета и секретаря;
- гл. архитект и гл. инженер;
- всички служители.
2. Контакти с други ведомства: с техни ръководни кадри.
3. Контакти с:
- граждани;
- бизнеса;
- НПО.
IX. Знания, опит, умения и компетентност
1. Образование – висше.
2. Познаване на нормативната уредба, свързана с устройство на територията, просвета и култура, енергийна ефективност.
3. Познаване на нормативната уредба, свързана със задълженията му като ръководител.
4. Специални умения /компетентност/:
- способност да планира, организира и контролира собствената си работа;
- способност да планира, организира и контролира работата на подчинените си служители с цел постигане на поставените цели;
- способност да работи ефективно;
- способност да привлича помощ и да предизвиква уважение в ролята си на лидер;
- компютърна грамотност.
5. Разрешение за достъп до национална класифицирана информация за ниво на класификация “Секретно”.
Разработена от дирекция/отдел “Управление на човешките ресурси”
Дата: . . . . . . . . . . .
Утвърдена от Секретар на община/район
Дата: . . . . . . . . .
Съгласувана от Кмет на община/район
Дата: . . . . . . . . .
Име и подпис на служителя: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Дата на връчване:. . . . . . . . . . . . . .