Имам клиент - гражданин на Австрия, с разрешение за дългосрочно пребиваване в България, регистрирал ЕООД по българското законодателство. Да , ама бизнесът в България не върви, потъна в дългове, остави магазинерката в магазина и замина за Австрия да заработва пари - неизвестно колко време. Аз като счетоводител имам пълномощно да го представлявам пред НАП, НОИ пред държавната администрация и пред банката. И аз, и магазинерката имаме с управителя ежедневна връзка по скайп - взаимно се информираме за възникналите въпроси, получаваме нареждания какво да правим, какви действия да извършваме.
Няма забрана управителя да си управлява фирмата дистанционно.
Няма задължение да регистрира в НАП или където и да е, че е извън страната.
До тук добре. Ама ... кой сега да подписва командировъчните на магазинерката ? Като си дойде, и го накарам да ги разпише - някак не е коректно - той е бил извън страната, ще преведе пари в банковата сметка на фирмата от Австрия.
Споделете опит - как да организирам такива управленски действия, които опират до документи и тяхното оформление така че да нямам проблеми после с данъчните.