Здравейте,
Юрисконсулт съм на няколко фирми с различна форма на управление ЕООД, ООД, АД и др. Налагат се промени и всякакви видове вписвания по партидите им ГФО, Протоколи, уставни промени, декларации.
Не съм адвокат, не съм вписан като такъв и не разполагам с ел. подпис на адвокат, но като юрисконсулт смятам, че следва да имам правата, които има и адвокат за вписване на обстоятелства в Търговския регистър. Крайно нерентабилно е за всеки документ да се прави нотариална заверка и да се плаща двойна такса за вписване. Юрисконсултите затова представляват само юридически лица и не би следвало правата има да са по- малки от тези на адвокат.
1. Мога ли да боравя с подпис, издаден за мен, като физическо лице, с който ще мога да работя с 30 фирми, за което всеки управител ще ме упълномощи изрично, ПРЕДИ ВСЯКО ВПИСВАНЕ!
Съгласно правилата на Агенция по вписванията, промяна в обстоятелствата може да бъде извършена от:
- търговец/ лице, представляващо ЮЛНЦ
- адвокат с изрично пълномощно
- прокурист
- друго лице в предвидените по закон случаи - е ли юрисконсулта такова ЛИЦЕ?
2. Има ли друга алтернатива за работа с ТР по електронен път?