В самото начало на питането не ставаше въпрос за невъведени в действие активи. Отговорите касаеха въведени в действие активи, които вече не се използват в дейността на фирмата. Почти в края пишете, че тези активи не са въведени в употреба. За невъведени в употреба активи ЗКПО е ясен - иска се документ за въвеждането им в употреба, за да се начисляват данъчни амортизации.
СС 4 " казва " за счетоводните амортизации следното :
" 6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба. "
Често този актив макар и невъведен в употреба е консервиран с оглед негово бъдещо ползване. Консервиран ли е или не е при вас ? Имате и счетоводна политика - тя какво казва по въпроса ?
Може да купя актив и да го консервирам докато реша да го ползвам - нямам счетоводни амортизации. Може и да не постъпя така - да го въведа в употреба и просто да няма работа за неговото натоварване - начислявам амортизации. Друг въпрос колко удачно е да се занимавате с разлики в ДАП и САП.
Само с питане без някакъв анализ на различните ситуации и най-вече с оглед обстоятелствата при вас не става .
Успех !