Счетоводни амортизации

11.10.2019, 14:12 6301 10

11.10.2019, 14:12
Публикации: 36 / 0
Начисляват ли се счетоводни амортизации когато ДМА не се използва.
#1 | 11.10.2019, 14:20
Публикации: 639 / 126
Да, освен в случаите на консервиране /да са изведени от употреба за най-малко 12 месеца/.
#2 | 11.10.2019, 14:39
Публикации: 36 / 0
ДМА  са миксери за оцветяване закупени са през 2019 г. Да разбирам ли че трябва  да започна да им начислявам амортизации за срок от 12 месеца и после да ги консервирам. Това не се ли отнася само за данъчните амортизации.
#3 | 11.10.2019, 14:44
Публикации: 12229 / 2276
#4 | 11.10.2019, 14:44
Публикации: 9725 / 1664
Можете да не начислявате счетоводни амортизации винаги когато не ползвате активите. "Неползването" трябва да е документирано по някакъв начин.
За данъчни цели - според ЗКПО. Ще Ви се яви разлика между САП и ДОП.
#5 | 11.10.2019, 15:03
Публикации: 12229 / 2276
Извеждането от употреба става чрез консервиране на актива. Както и Маграт е посочила това се прави за период не по-малък от 12 месеца.
http://qwerty2/8291-konservirane-na-aktiv/
https://ekspertis.bg/document/view/qanda/133865/0/
#6 | 11.10.2019, 15:44
Публикации: 36 / 0
Миксерите за които става въпрос за закупени и стоят на склад не са въведени в експлоатация  ,но са заведени като ДМА  и затова не мога да преценя дали да начислявам амортизации.
#7 | 11.10.2019, 15:45
Публикации: 12229 / 2276
Миксерите за които става въпрос за закупени и стоят на склад не са въведени в експлоатация ,но са заведени като ДМА  и затова не мога да преценя дали да начислявам амортизации.

Не при това положение.
#8 | 11.10.2019, 15:52
Публикации: 36 / 0
Да разбирам че не се начисляват амортизации счетоводни и данъчни.
#9 | 11.10.2019, 16:17
Публикации: 12229 / 2276
В самото начало на питането не ставаше въпрос за невъведени в действие активи. Отговорите касаеха въведени в действие активи, които вече не се използват в дейността на фирмата. Почти в края пишете, че тези активи не са въведени в употреба. За невъведени в употреба активи ЗКПО е ясен - иска се документ за въвеждането им в употреба, за да се начисляват данъчни амортизации.
СС 4 " казва " за счетоводните амортизации следното :
" 6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба. "

Често този актив макар и невъведен в употреба е консервиран с оглед  негово бъдещо ползване. Консервиран ли е или не е  при вас ? Имате и счетоводна политика - тя какво казва по въпроса ?
Може да купя актив и да го консервирам докато реша да го ползвам - нямам счетоводни амортизации. Може и да не постъпя така - да го въведа в употреба и просто да няма работа за неговото натоварване - начислявам амортизации. Друг въпрос колко удачно е да се занимавате с разлики в ДАП и САП.
Само с питане без някакъв анализ на различните ситуации и най-вече с оглед обстоятелствата при вас не става .
Успех !

#10 | 11.10.2019, 16:38
Публикации: 36 / 0
Много  Благодаря .Изясних си ситуацията.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група