Изграждане на оранжерия

11.05.2012, 10:43 11469 5

11.05.2012, 10:43
Публикации: 438 / 4
Здравейте! ЗП изгражда оранжерия - стоманени тръби,циментови колове, полиетилен и т.н. Мисля  да набирам разходите в с-ка 207 или 613.
1.След изграждането в коя група ДМА да бъде прехвърлена
2.Полиетиленът трябва ли да се включи в стойността на оранжерията или да се изпише като текущи разходи
Моля за коментар и ви благодаря!
#1 | 11.05.2012, 11:07
Публикации: 296 / 52
Аз бих създала следната аналитичност към Разходи за дейността :

1. Разходи за производство на домати (например)
1.1. Разходи за обща поддръжка на оранжерията - тук бих отнесла разходите за амортизации и ремонт (евентуално)
1.2 Разходи за текуща поддръжка на оранжерията - с разходите за отопление,осветление,покриване-тук е мястото и на полиетилена)
1.3 Разходи за производство на домати - семена,горивата по оран и т.н., препарати, възнаграждения за наети лица - ако има такива и т.н.

Оранжерията според мен е съоръжение, но определете по-малък полезен живот.
#2 | 14.05.2012, 13:50
Публикации: 438 / 4
Благодаря за коментара!
Въпросът ми е по-скоро за самото изграждане на съоръжението. Кои разходи мога да "набирам" за да определя стойността на оранжерията. Например, транспорт /превоз на стоманени тръби и колове/,труд  и т.н.
Достатъчно ли е да се вземе решение на общо събрание в даден момент, че оранжерията вече е изградена и се завежда в счетоводството на еди каква си стойност/набрана по счетов сметка/
#3 | 14.05.2012, 14:39
Публикации: 46 / 1
по мое скромно мнение - всички разходи за да се въведе актива в експлоатация се набират в 613, завежда се като актив - съоръжение - след въвеждане в експлоатация - с цялата стойност. Мисля, че решение на собствениците не е добре, по- скоро нещо от техническа служба, ако не попада в ЗУТ и не е необходимо разрешително за ползване... каква е площта?
#4 | 14.05.2012, 17:32
Публикации: 296 / 52
Едва ли за всяка издигната оранжерия ще трябва решение на техническа комисия.
Но и за решение на общо събрание не може да става дума - общо събрание на кого - на Иван и Иван.
По-скоро един Протокол за въвеждане в експлоатация.
А за оранжерията си създайте сметка Разходи за изграждане на оранжерия и си отнасяйте там разходите, а след Протокола за въвеждане в експлоатация ги прехвърлете в сметката за съоръжения - под който и номер да е при Вас,че не е ясно какъв Ви е сметкоплана.
#5 | 14.05.2012, 19:59
Публикации: 15 / 0
Отговорът на didididi е абсолютно точен и коректен.
Подкрепям го.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група