"услуги, които се предоставят чрез интернет или електронна мрежа, както и които се предоставят по принцип автоматизирано, при минимална намеса на човешкия фактор, и които е невъзможно да бъдат предоставени при отсъствието на информационни технологии."
По конкретно не ми става ясно дали трябва всички тези изисквания да са налице. Например за оказване на услугите е необходима интернет връзка, но намесата на човешкия фактор не е минимална... Интересно ми е как Вие го тълкувате.
Здравейте ,
ще се опитам да изкажа мнение по въпроса , което е формирано не на база опит / нямам практически такъв/ в подобна ситуация, а на база прочетени нормативни документи. Освен в нашия закон за ДДС въпросът с електронните услуги се разглежда и в Регламент за изпълнение №282/2011, където в чл.7 е дадено и въпросното определение.
Регламент за изпълнение (ЕС) № 282/2011 на Съвета от 15 март 2011 година за установяване на мерки за прилагане на Директива 2006/112/ЕО относно общата система на данъка върху добавената стойностВъв въпросния чл.7 освен определение за ел. услуги са дадени и дейности, които се изключват от тях.
Скрит текст :
чл.7
3. Параграф 1 не включва следното:
а) услуги за радио- и телевизионно излъчване;
▼B
б) телекомуникационни услуги;
в) стоки, за които заявката и нейната обработка се извършват по електронен път;
г) компактдискове, дискети и подобни материални носители;
д) печатни материали като книги, бюлетини, вестници или списания;
е) дискове и аудиокасети;
ж) видеокасети и дигитални видеодискове;
з) игри на компактдиск;
и) консултантски услуги като юридически услуги и услуги на финансови консултанти, предоставяни на получателите по електронна поща;
й) услуги по обучение, при които съдържанието на курса се преподава от учител чрез интернет или електронна мрежа (а именно чрез дистанционна връзка);
к) услуги за физически ремонт на компютърно оборудване, извършвани в автономен режим;
л) услуги за съхраняване на данни, в автономен режим;
м) услуги за рекламиране, и по-специално във вестници, афиши и по телевизията;
н) услуги от тип телефонни служби;
о) учебни услуги за дистанционно обучение като курсове по пощата;
п) стандартни услуги по продажби на търг, основани на пряка намеса на човешки фактор, независимо от това по какъв начин се правят офертите;
▼M2 —————
▼M2
у) билети за културни, художествени, спортни, научни, образователни, развлекателни или подобни събития, които се резервират онлайн;
ф) настаняване в хотел, наем на автомобили, ресторантьорски услуги, превоз на пътници или подобни услуги, които се резервират онлайн.
Вероятно ще видите там в изключенията и някои от изброените Ваши дейности. По отношение на конкретния Ваш въпрос :
Скрит текст :
"По конкретно не ми става ясно дали трябва всички тези изисквания да са налице. Например за оказване на услугите е необходима интернет връзка, но намесата на човешкия фактор не е минимална "
мисля, че всички тези изисквания от определението за електронни услуги за целите на ЗДДС трябва да са налице.
Все пак мнението на някой, работещ вече на практика по тези въпроси би било добре дошло.
Хубав ден !