Здравейте, искам да се занимавам с предоставяне на услуги по домовете. Имам опит в строителни дейности(боядисване, мазане, плочки и т.н), почистване, работа с компютри- (преинсталиране, смяна на термопасти и др). Искам да попитам първо за правната форма.
Някой ми казват ЕТ, но съм чела, че през ЕООД си финансово отговорен само с активите на фирмата, докато като ЕТ ако стане нещо си отговорен ти като физическо лице.
Другите ми два въпроса са свързани със счетоводство и лицензиране/разрешително.
Когато отида на място за да извърша услуга, какво издавам и как го осчетоводявам. Когато на мен са извършвали услуги в къщи съм получавала Договор за услуга подписан и подпечатан от изпълнителя подобен на този:
https://www.fakturirane.bg/1/docs/primerni-dogovori/item/81-%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D1%83%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3%D0%B0Касова бележка, фактура или друг финансов документ, не съм получавала. Следователно, не разбирам как се осчетоводява дейноста.
Втория ми въпрос е към коя институция да се обърна за да проверя дали мога да извършвам като услуга почистване на ламелите на климатици. Виждам, че климатичен техник го има като професия, но обучението е свързано с електрониката и работата с фреона. Почистването изцяло липсва като част от учебния материал така, че си мисля, че не е задължително да имам образователна степен за да го извършвам, но все пак искам да проверя дали ми е нужно някакво разрешително или квалификация.