СД по ДДС при починал собственик на ЕООД

Вчера в 11:17 191 4

Вчера в 11:17
Публикации: 5 / 0
Здравейте,
 за съжаление едноличния собственик на капитала на дружество почина, като дружеството е регистрирано по ДДС. Разполага се с със Смъртен акт и Удостоверение за наследници. При всички положения наследниците няма да успеят да внесат необходимите промени в Агенция по вписвания до 14-то число на месеца.

Ел. подпис с който до този момент са подавани СД по ДДС е на ФЛ-починалия и вече е не активен!Как мога  да подам ДДС-то в ТД на НАП преди да бъдат вписани като такива в АВ? И имам ли някакви други възможности преди вписването?
Може ли да се подаде СД по ДДС по пощата към съответния ТД на НАП като се приложи сканиран смъртен акт и удостоверение за наследници?
#1 | Вчера в 14:08
Публикации: 7 / 2
За съжаление преди 3 месеца имах подобен случай.
На ел.поща на съответното ТД на НАП изпращате писмо с кратко описание на случая.
Прикачвате :
-файла със СД по ДДС и дневниците
-смъртен акт
-удостоверение за наследници

Давате телефон за връзка.

НАП служебно си въведоха декларацията по ДДС.
Нямаше негативни последствия /санкции за неподаване в срок/.
#2 | Вчера в 15:58
Публикации: 5 / 0
Благодаря ви за изчерпателния отговор!
Относно описанието на случая може ли да ми изпратите примерно !
#3 | Вчера в 17:56
Публикации: 7 / 2
Аз пратих това писмо на ел.поща на ТД на НАП-София -  на тази - td_sofia_grad@ro22.nra.bg

Здравейте.
Пише Ви ..........-счетоводител на регистрирано по ЗДДС дружество .................... с ДДС номер ............
Едноличният собственик на капитала на ................ - ........................ с ЕГН ...................... почина на ................ г.
Единствен негов наследник е ........................ . с ЕГН ........................ .........
Предприети са действия по поемане на дружеството от наследника, но до 14.11.2024 г. няма да успеем да мине вписването на промените в Търговски регистър, упълномощаването ми от новия управител и упълномощаването ми за ползване на електронните услуги на НАП.

Поради това Ви изпращам декларацията по ДДС за м.Октомври 2024 г., в т.ч. :
-файл "DEKLAR"
-файл "POKUPKI"
-файл "PRODAGBI"

Прикачвам също и :
-файл "Пълномощно" - нотариално завереното ми пълномощно от ........................ ., въз основа на което до момента съм подавала декларации от името на ........................ ....................
-файл "Акт За Смърт"
-файл "Удостоверение За Наследници"

Телефон за връзка : ........................ ....

======================
Аз подавах документите чрез моя електронен подпис въз основа на упълномощаване.
След смъртта на едноличния собственик прецених, че пълномощното ми вече не е валидно. Нищо, че реално все още имах достъп до ел.услуги на дружеството.  И пратих документите по този начин. Приеха ги.

Впоследствие новият управител ми направи ново пълномощно и отново подадох заявление за ползване на ел.услуги на НАП вече на база новото пълномощно от новия управител.

Вие преценете как да промените текста съобразно ситуацията при Вас.

Успех
#4 | Днес в 09:42
Публикации: 5 / 0
Благодаря ви kiarra !
При мен до момента се е подавало ел. подпис на физ.лице който е едноличен собственик на капитала и след издаване на смъртния акт достъпа в сайта на на НАП е ограничен!
Новия собственик който ще поеме дружеството няма ел.подпис,аз като счетоводител до момента съм подавала с ел.подпис на вече починалото лице!

Когато говорих по тел. с методология от нап ми казаха да ги подам по пощата но задължително подписани с ел.подпис на новия собственик на дружеството!

Варианта който се сещам  новия собствиник да  си направи ел.подпис на негово име и след приемане на дружеството предполагам че може да си продължим използването на ел.услуги на нап с подписа на новия управител!
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група