Фирмен апартамент и основен ремонт за 1/3 от стойността му

Днес в 09:30 220 6

Днес в 09:30
Публикации: 5 / 0
Здравейте,
Закупили сме  апартамент 2021, ползвали сме ДК , не е отдаван под наем до момента. Сега му предстои  основен ремонт за около 1/3 от стойността му, ново обзавеждане и подмяна на всичко в него.  Възникват ми  въпроса:
1. Има ли вариант този ремонт да се отчита, като текущ, а не в увеличение на стойността, въпреки че повече клоня на увеличение на стойността?

Благодаря на отзовалите се.
#1 | Днес в 09:47
Публикации: 324 / 90
Всичко зависи от същността на ремонта. Ако е нямало плочки и сега поставяте - увеличаване на стойността. Ако е имало, но са повредени и ги подменяте - текущ разход. Ако монтирате климатик - отделен актив. Същото се отнася и за мебелите, ако стойността им е над прага на същественост
#2 | Днес в 10:15
Публикации: 5 / 0
Благодаря за отговора.

Едно уточнение. Ако да кажем сега апартамента става за живеене, но подменим всичко в него с ново и до момента нямам заведени допълнителни активи  документално, т.к. той е купен готов обзаведен с някакво имущество.
Имам ли основание да си го водя, като текущ ремонт?
Притеснява ме в по-късен етап при проверка дали има вероятност да не ми признаят текущ ремонт и да искат увеличение на стойността на имота и последиците от това.
Как мислите?
#3 | Днес в 11:07
Публикации: 12770 / 2465
Най-важното в случая е какво можете да защитите в случай на проверка. Няма отговор, който да е меродавен и да гарантира, че ще стане така или иначе. Именно затова е важна вашата мотивация и защита на взетото решение. Добре е да има документирано какво е имало, в какво състояние е било. Казвате, че не сте го отдавали под наем - кое тогава налага да го реновирате - просто като въпроси за размисъл. Не е маловажен и въпросът има ли фирмата дейност или не - този данъчен кредит , който е теглен и още предстои за теглене също е във фокуса на една проверка и преценка. Нямате ли счетоводител ? Имате нужда от сериозно обмисляне на ситуацията.
#4 | Днес в 11:30
Публикации: 5 / 0
Най-важното в случая е какво можете да защитите в случай на проверка. Няма отговор, който да е меродавен и да гарантира, че ще стане така или иначе. Именно затова е важна вашата мотивация и защита на взетото решение. Добре е да има документирано какво е имало, в какво състояние е било. Казвате, че не сте го отдавали под наем - кое тогава налага да го реновирате - просто като въпроси за размисъл. Не е маловажен и въпросът има ли фирмата дейност или не - този данъчен кредит , който е теглен и още предстои за теглене също е във фокуса на една проверка и преценка. Нямате ли счетоводител ? Имате нужда от сериозно обмисляне на ситуацията.

Благодаря за отговора. :good:
 Фирмата има друга съвсем различна основна дейност и е работеща. Аз съм счетоводителя, затова и го обмислям. :wink1:
Тегленето на данъчен кредит не мисля, че ще е проблем към момента. Фокуса е ремонта дали мога да го мина, като текущ (така ми се иска, но ако нямам достатъчни аргументи ще увеличавам)
Ремонта се налага поради желание на собственика да се обнови да кажем.
#5 | Днес в 14:05
Публикации: 12770 / 2465
Може да помислите дали обзавеждането не би могло да е   самостоятелен актив или на разход ,ако имате и други сгради да ги ползвате там . Все пак обзавеждането може да не е трайно свързано с имота. Това като някакви мисли на "глас".  :smile1:
#6 | Днес в 14:50
Публикации: 5 / 0
Може да помислите дали обзавеждането не би могло да е   самостоятелен актив или на разход ,ако имате и други сгради да ги ползвате там . Все пак обзавеждането може да не е трайно свързано с имота. Това като някакви мисли на "глас".  :smile1:

Благодаря за включването :good:
Поздрави
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група