Чужденец и ДДС

22.11.2012, 19:37 9717 9

22.11.2012, 19:37
Публикации: 2027 / 254
Здравейте , нуждая се от Вашите мнения   :smile1: Първо да кажа,че нямам много опит с регистрирани по ДДС фирми , който извършват международна дейност. Повечето ни клиенти са кафета,магазини..

Става дума за чужденец, който е имал фирма в Австрия ,сега я закрива и регистрира ЕООД в България. Има ЛНЧ номер и ще се регистрира доброволно по ДДС. Дейността на фирмата е отдаване на музикални инструменти под наем/които ще се превозват с фирмения камион до там/ главно в Европа , също така той ще ходи да свири като музикант-пианист ако има заявка от някоя страна от Европа и не само.

Сега аз имам следните чуденки:
1. Регистрирането по ДДС кога трябва да стане преди или след прехвърлянето на инвентара от Австрийската фирма/ която ще се закрие/ на Българската или може прехвърлянето да стане след регистрацията по ДДС
2. Има ли нещо по особено с отдаването под наем на тези инструменти и това,че той ще свири там на място  / аз го тълкувам като упражняване на личен труд по икономическата дейност на фирмата, за което ще се издава фактура от името на фирмата /
3. За осигуряването - ще се осигурява по нашето законодателство като СОЛ

Давайте мнение моля,че съм в паника  :smile1:
#1 | 22.11.2012, 21:22
Публикации: 12229 / 2276
За регистрацията по ЗДДС - тя, разбирам , че ще е доброволна. Ако по някаква причина не ви е нужно да сте регистрирани по-бързо то тя би могла да стане и преди и след прехвърлянето на инструментите. Как ще стане това прехвърляне ? Кой ще е доставчикът ? Ще бъде ли това свързано с данъчен кредит или не ? Всъщност и преди и след регистрацията по ЗДДС бихте могли да ползвате този данъчен кредит, ако има такъв.

За наема - ако давате под наем тези инструменти в България и сте регистрирани по ЗДДС си начислявате ДДС на наема. За даването под наем в чужбина ще трябва да видите чл.21 от ЗДДС и свързаните с това особености по начисляването или не на ДДС.

За осигуряването - това лице дали е осигурено в собствената си страна и в какво качество? Трябва да се види законовата база в случай, че е осигурен там дали е нужно да се осигурява и тука в България. Иначе това, че сам собственикът ще свири си е упражняване на личен труд, свързан с дейността на фирмата.

Това на пръв прочит. Утрото може да донесе и други мнения и избистряне на въпросите и отговорите. :smile1:
#2 | 22.11.2012, 21:35
Публикации: 2027 / 254
delphine Благодаря за включването  :smile1: За прехвърлянето на инвентара ще го прави адвокат и още не знам много подробности по него , аз питам от гледна точка сега при доброволната регистрация от гледна точка на описа на активите ще е по лесно ако няма нищо във фирмата . За осигуряването каза,че преди се е осигурявал в Австрия ,но след като е закрил фирмата там е прекратил осигуряването .

Ще го мисля пак утре на чиста глава  :smile1: Лека вечер пожелавам
#3 | 22.11.2012, 21:38
Публикации: 12229 / 2276
Лека и на тебе, утре ще мислим на свеж ум.
:lazy2:
#4 | 23.11.2012, 11:02
Публикации: 2027 / 254
Днес с нови сили продължавам по казуса :) Сега искам да попитам знаете ли как стой въпроса с това прехвърляне на активите / инструментите/ в булгарското ЕООД . Той казва , че австрийската фирма е закрита, как тогава ще се прехвърлят нещата  . Ще се консултирам и с адвокат, но от счетоводна гледна точка ме интересуват нещата
#5 | 23.11.2012, 11:18
Публикации: 6411 / 1143
Щом фирмата е закрита, прехвърляне на активите има от негова (на австриеца) гледна точка.
Счетоводно това ми изглежда като придобиване на ДМА под формата на непарична вноска от съдружник.
#6 | 23.11.2012, 11:26
Публикации: 12229 / 2276
А може и закупуване на ДМА от физическо лице ?
#7 | 23.11.2012, 11:57
Публикации: 2027 / 254
А може и закупуване на ДМА от физическо лице ?

И това е вариятн , а цената на която ще се придобият активите оценител ли трябва да я определи
#8 | 23.11.2012, 12:03
Публикации: 12229 / 2276
Тези активи нали ще дойдат от Австрия ? Та там физическото лице да ги " оцени " като се има пред вид, че става дума за свързани лица. Иначе оценителят е правилния избор.
#9 | 29.11.2012, 16:58
Публикации: 2027 / 254
Нещата се промениха , фирмата в Австрия не е закрита и още действа ,регистрирана е по ДДС там и клоня повече към вариянта да направим ВОП след като и българската фирма  се регистрира по ДДС  тук в БГ. Ще може ли да ползваме данъчния креди по този ВОП след самоначислението с протокол по чл.117 ЗДДС и реално да не плати ДДС?
И другото което се сещам е когато станат наши тези активи амортизация ще може ли да им се ползва ?
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група