Началник отдел”Проекти, програми, обществени поръчки и общинска собственост”:
1. издирва, проучва, актува и деактува общински имоти и води регистър във връзка с тази дейност;
2. извършва организация по учредяване възмездно право на ползване на общински имоти, процедури по продажби по ЗОС;
3. издава удостоверения на физически и юридически лица във връзка със ЗОС;
4. организира сключване на приватизационни сделки с общински имоти и води регистър;
5. организира необходимите действия по предоставяне особено право на ползване – концесия;
6. организира дейности по отдаване под наем на имоти, провеждане на търгове и конкурси;
7. извършва контрол по стопанисване на общинските имоти;
8.извършва дейности по поддръжка на общинските имоти.
9.създава база данни за възможностите за инвестиции в общината /на жителите в общината, бизнеса, НПО, гражданите/;
10.изготвя икономически анализи;
11.разработва маркетингови стратегии;
12.разработва местни стратегии и общински планове за действие в подкрепа на бизнеса;
13.Разработва и координира изпълнението на Общинския план за развитие;
14.оказва цялостно съдействие на обществени организации и фирми, изявяващи интерес за реализиране на собствени проекти, ориентирани към икономическото развитие на община Якоруда и към създаване на нови работни места;
15.поддържа контакти с български и търговски мисии в чужбина, местни, национални и международни правителствени и неправителствени организации и структури на Европейския съюз със седалища в България и Европа;
16.осъществява политиката на общината за европейска интеграция, с цел подпомагане въвеждането на европейските стандарти в местното самоуправление.
17.събира, обобщава и представя своевременна и точна информация за финансиране на проекти от различни програми и инвестиционни фондове;
18.събира и обобщава информация за донорски програми, фондове и НПО;
19.разработва проекти и програми;
20.управлява проекти;