Здравейте,
Имам следния казус. Новоучредена фирма без дейност за 2013 год. е подала ГДД без дейност, НСИ за неактивност и в 2014 публикува отчети в ТР. Управителя не се осигурява, няма подадено окд5.
През 2014 има направени разходи: такса ТР 2013, фирмени печати, ел. подпис, дребни разходи за по 20 лв., програмен продукт за 600 лв. и всичко с цел да започне да работи по определен проект/клиент, което обаче се проваля и няма да бъде осъществено. Няма офис, няма персонал, не се ползва печата, др. закупени материали, нито програмата, дейност няма, приходи няма, няма и да има и през 2014 год. Как се отразяват най правилно според вас тези разходи - аз клоня към разходи за бъдещи периоди с всичко формирано до момента. В края на отчетния период ГДД без дейност отново, НСИ за неактивност, основание за осигуряване на управителя - също не. Ще има само паричен поток, за платените в брой разходи по инвестиционна дейност /мисля е по правилно/, баланс с разх. за бъдещи периоди, ОПР нулево. Обосновката за всичко е неактивно предприятие и разходите да бъдат признати при започване на дейност и формиране на приход.