Ликвидация и прекратяване на самоосигуряване

11.08.2018, 23:35 3378 4

11.08.2018, 23:35
Публикации: 334 / 6
Здравейте,

при ликвидация в кой момент би следвало да се подаде декларация за прекратяване на самоосигурянето на собственика? Реално собственика сам ще подготви и подаде документите към ТР, фирмата не е имала приходи през последните години, няма вземания и задължения.

Имам и втори въпрос - през последната година тази фирма е имала разходни фактури за офис, телефонни услуги и дребни рекламни материали. На част от тези фактури е възстановено ДДС-то, на друга част го натрупвахме, защто сумите са малки (по 20лв ДДС на месец приблизително) и фирмата имаше големи амбиции за дейност. Преди два дни ме информираха, че закриват фирмата и в понеделник ще подават документи в ТР за ликвидация, но да съм искала ДДС-то да им се възстанови. Въпроса ми е, дали да го искам това ДДС, ще го възстановят ли при положение, че фирмата обявява ликвидация? Че то нали трябва в да подадем в седемдневен срок от подаването на документите за ликвидация и да поискаме дерегистрация по ЗДДС.
#1 | 13.08.2018, 09:53
Публикации: 12 / 0
Поискайте го при подаване на документите за дерегистрация, може да ви го дадат.
#2 | 13.08.2018, 11:18
Публикации: 1188 / 228
Ликвидацията е един многопластов и продължителен процес. Напълно естествено е да си поискате ДДС-то. Към момента вие сте си регистрирани, от написаното не оставам с впечатление, че ви дерегистрира органа или нещо подобно...
По въпроса за осигуряването, редно е то да се провежда до момента, до който ще управлявате и представлявате(защото както вече става дума, ликвидацията е комплексен и времеемък процес), въпреки че масова практика е да се смълчават ликвидаторите в това отношение. В тази връзка може да се запознаете и с долното полезно становище.
#3 | 13.08.2018, 15:07
Публикации: 59 / 5
Преди да се впише прекратяването на дейност и обявяването в ликвидация се взема удостоверение от НАП по чл.77 от ДОПК и чак тогава се вписва ТР.
Относно осигуряването на управителя правилното е да се осигурява до датата на вписване на прекратяването в ТР и от тази дата ако е определен за ликвидатор да се осигурява на МОД за ликвидатор по ДУ, но аз съм минавала процедура когато собственика е определен за ликвидатор без възнаграждение и съответно осигуровки и нямаше резили. Срока ви за дерегистрация е 14 дни от вписване на прекратяването в ТР и е задължително,ако го пропуснете може и да ви голобят.  Също така се ходи и в НОИ Архив за тяхното удостоверение, ако сте имали персонал трябва да се предадат ведомостите.
#4 | 13.08.2018, 15:13
Публикации: 59 / 5
Не знам как ще минете процедурата по възстановяване като е тримесечна, а при ликвидацията подлежите на задължителна дерегистрация в срок от вписването .... ако имате купувани ДМА с ползван дан.кредит там може и да си искат полагаемото също ... Те собствениците много лесно си ги решават тези неща от днес за утре ама .....
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група