Здравейте,
При мен идва стар служител на мой клиент /работел в периода 1993г.-2003г./, който готви документи за пенсия. Работел е по трудов договор в ООД. Трудовата му книжка е надлежно оформена от колегата, който е работел по онова време.
Твърди, че му искат заверена осигурителна книжка за периода до 1999г. Служителят на НОИ, който заверява осигурителните книжки потвърди в телефонен разговор и каза, че в отдел "Пенсии" щели да му правят проблем за въпросните години ако не представи заверена осигурителна книжка!??
1:От това, което прерових вчера и днес /и което знам по въпроса/, не мога да открия основание за това /освен за работили по трудови правоотношения в осигурители, които не са ЕТ или юридически лица/;
2:В сайта на НОИ исканията за издаване на осигурителна книжка са 5 на брой и няма такова, което да покрива лице работещо на трудов договор в юридическо лице /т.е. няма документ, с който да искаш да ти бъде издадена такава/;
3:Ведомостите са налице, дружеството е работещо и към днешна дата, така че не е проблем да се изготвят допълнителни документи освен трудовата книжка, но...
Въпросът ми е изпускам ли нещо в нормативната база или не? Защото ясно е написано, че надлежно оформена трудова книжка е необходимия /и достатъчен/ документ... А и имам няколко пенсионирания през миналата година идентични с поставения случай и не е имало такъв момент със заверена осигурителна книжка за тези периоди.
Ако някой има инфо, моля да сподели...
Лека и спорна работа!!!