Имаме следната ситуация:
Закупуваме материали от турски доставчик, които са внесени в България, но при получаването им при нас, след направена инспекция, установяваме, че голяма част от материалът е дефектен. Фактурата е заплатена в пълен размер към доставчика. Предявяваме претенция към доставчика да ни издаде кредитно известие, тъй като сме се договорили за компенсация, но той отказва. Материалът обаче няма да се връща обратно към доставчика, а ще си остане при нас за наше ползване. Успяваме да се договорим да ни изпрати второ количество от материала и да ни изплати обезщетение 650 евро. След пристигане на втората доставка, инспекция и окачествяване се оказва, че тя е още по-дефектна и се договаряме изобщо да не заплащаме тази втора фактура. Този материал също няма да бъде върнат.
Как би следвало да процедираме, за да затворим цикъла, при положение, че отказват да ни издадат какъвто и да било документ?
Единствената ми идея към момента е ние да им издадем фактура за направените разходи по инспекция и окачествяване на материалите.
Моля за съвет!