Съдружник в ООД

29.06.2013, 17:11 8107 9

29.06.2013, 17:11
Публикации: 72 / 4
Здравейте!
ООД с 2ма съдружника. Единия от тях ще е управител. Другия може ли да не се осигурява като СОЛ, а да е на ТД във фирмата?
#1 | 29.06.2013, 17:14
Публикации: 12229 / 2276
Да, може да бъде на трудов договор без да е СОЛ - стига да не упражнява и дейност като съдружник извън тази по ТД.
#2 | 29.06.2013, 17:35
Публикации: 72 / 4
Благодаря!

четох тази статия http://www.account-bg.info/e107/e107_plugins/catalogs_menu/catalogs.php?0.view.3.0.2

Съдружник в ООД или член на ДЗЗД може да не се осигурява, само ако по никакъв начин не участва в дейността на дружеството и не е регистриран управител на дружеството. Това подчертаното какво означава? Да не може да сключва сделки от името на фирмата, да не може да представлява дружеството, да не може да разписва ГФО и т.н Сигурно въпроса ми е много глупав, но не съм на ясно.

И при положение, че може да не се осигурява като СОЛ, в НАП как се декларира това обстоятелство? Въобще необходимо ли е?
#3 | 29.06.2013, 17:40
Публикации: 12229 / 2276
В НАП се декларира само започване на дейност на съдружник и прекратяване / прекъсване на същата. Ако не е подавал ОКД5 нищо не е необходимо да прави , за да уведоми, че не упражнява дейност. Иначе правилно отбелязвате , че да не упражнява дейност най-общо казано " ...... не може да сключва сделки от името на фирмата, да не може да представлява дружеството, да не може да разписва ГФО и т.н " - с една дума не извършва никаква дейност във фирмата.

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,6262.msg33939.html#msg33939
още нещо в помощ
#4 | 29.06.2013, 18:21
Публикации: 72 / 4
delphine, много благодаря!
#5 | 22.07.2013, 18:11
Публикации: 2 / 0
Здравейте,

Извинявам се, че пиша в чужда тема, но реших, че няма смисъл да отварям нова.
 Първо ще започна с описание на ситуацията. Трима съдружника сме в ООД, двама от на с са само съдружници, като в същото време се водят и на работа ( маникюрист и психолог) , а третия е Управител и не се води на работа ( осигурява се като самоосигуряващо се лице). По стечение на обстоятелствата се разделяме, но съдружника, който е и управител отказва да даде частта за данъка, който трябва да внесем ( става въпрос за данъка, който плащаме за помещението, което бяхме наели) . какво може да се случи, ако само ние си внесем данъка и изобщо има ли такава опция? Мога ли аз да напусна фирмата ( аз не съм управител) без да трябва да го съгласувам с другите двама съдружника?
Благодаря ви предварително!
#6 | 22.07.2013, 18:17
Публикации: 9721 / 1664
Отговорите на по-голямата част от въпросите можете да намерите в дружествения договор ва фирмата.
За останалите питайте счетоводителя си.
Между другото - не ми стана ясно зако управителят ще дава част от данъка върху наема на помещението? Не плащате ли от фирмената каса/сметка? И като този управител напусне, кой ще управлява дружеството оттук нататък?
#7 | 22.07.2013, 18:31
Публикации: 2 / 0
Ами, защото нямаме фирмена каса т.е парите за тези общи неща си ги делим.
#8 | 22.07.2013, 18:36
Публикации: 1885 / 386
ПРЕКРАТЯВАНЕ НА УЧАСТИЕ В ДРУЖЕСТВОТО

Чл. 125. (1) Участието на съдружника се прекратява:
1. при смърт или поставяне под пълно запрещение;
2. при изключване;
3. при прекратяване с ликвидация - за юридическите лица;
4. при обявяване в несъстоятелност.
(2) Съдружникът може да прекрати участието си в дружеството с писмено предизвестие, направено най-малко 3 месеца преди датата на прекратяването.
(3) Имуществените последици се уреждат въз основа на счетоводен баланс към края на месеца, през който е настъпило прекратяването.

Горното е от търговския закон. Взаимоотношенията ви няма да се решат в този форум, а на ваше събрание, вземете решения за създалата се ситуация, защото днес е въпрос за данък наем, утре осигуровки и т.н. За жалост много фирми в БГ приключват по този начин, неизяснени въпроси , обидени съдружници...
Желателно е  да си платите целия данък, но неговата част да оставите като разчет, а в удобен случай на плащане, да му се удържи.
#9 | 22.07.2013, 18:46
Публикации: 9721 / 1664
Ами, защото нямаме фирмена каса т.е парите за тези общи неща си ги делим.
Предполагам и счетоводител нямате....
А касов апарат поне няма ли? Приходи някакви... За уставния капител няма да питам. Сигурно е 3 лева.
Както казва create - решете въпросите на Общо събрание. Обезателно се посъветвайте със счетоводител, а ако трябва- и с адвокат.
Забърквате се в голяма каша и колкото по-рано вкарате нещата в ред  -толкова по-добре.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група