По закон би трябвало да впишете ИЗПЛАТЕНИТЕ за конкретните месеци суми - напр. възнаграждение за личен труд, облагаем доход по ГДД от миналата година според месеците. Минималния осиг.доход, върху който се внасят осигуровките не е нито брутно, нито нетно възнаграждение, а някакво хипотетично число, оспоред което се пълни бюджета на ДОО.
На практика лелките на гише искат СОЛ да попълни сумата, върху която се самоосигурява. Като питаш защо и на какво основание, отговарят:"Защото така трябва!"
Аз процедирам така: 1. Брутен доход за периода от.. до.. . Изброявам по месеци ако има нещо платено или нули.
Забележка: Данните са взети от разплащателните документи. Съгласно чл. 3, ал. 4 от ППЗСПД сумите са посочени за месеца, през който са изплатени
2. Осигурителен доход за периода от.. до.., върху който са внесени авансови вноски по реда на чл.4, ал.3, т.2 от КСО и изброявам по месеци.
Така хем пиша изисквания доход по закон, хем "слушам" лелките от гишетата.