Тогава не разбирам идеята Ви да отчичате разходите за построяване на производствената база като нефинансови разходи за бъдещи периоди. Като нефинансов разход за бъдещ период може да се сметне направен абонамент или наем за следващ отчетен период, но не и разходът за придобиване на ДМА по стопански начин.
При строителството на ДМА по стопански начин всички възникващи в строителството разходи се отчитат по икономически елементи и на тази основа формират себестойността на обекта. До завършване на обекта те се натрупват по сметка 207 - Разходи за придобиване на ДМА, като след получаване на разрешението за ползване се прехвърлят по сметката за ДМА.
Отчитането на тези разходи се регламентира в СС-16.
Скрит текст :
4.7. Дълготрайните материални активи първоначално се оценяват, както следва:
а) по себестойност - когато са създадени в предприятието; начинът за определяне на себестойността следва да е идентичен с начина за определяне себестойността на произведената в предприятието продукция; не следва да се включват: вътрешни печалби; необичайните количества бракувани ресурси (материали, труд и други); административните и други общи разходи (несвързани пряко с процеса по придобиването на дълготрайния материален актив) и т.н.;
За направените разходи имате право на данъчен кредит.
Договорът за наем е отделна сделка и не виждам какво я обвързва с разходите по построяване на обекта.
Обяснете, моля, по-подробно идеята си.