Ще бъда обстоятелствена - но за да стане по-ясен проблема, който ме вълнува.
ЕООД - /тип семейна фирма/ прекрати дейност през април поради това, че потъна в дългове и няма работа. Управителя си плащаше здравни осигуровки като безработно лице.
Управителя замина за Германия да заработва, за да погасява дълговете си в България. Дойде си по Коледа, донесе малко пари, плати част от осигуровките, наема на помещението и част от задълженията към доставчиците, и си взе от здравната каса документ, че са му платени здравните осигуровки, защото започва да се осигурява в Германия.
Сега обаче излезе добра поръчка за работа на фирмата и фирмата може да живне. В нея може да работи бащата.
Ако бащата бъде назначен по трудов договор като управител - трябва да плаща осигуровки върху 800 лева - това поне засега ще бъде в тежест за фирмата.
Ако назначим бащата по трудов договор на длъжност "дограмаджия", ще се плащат за него осигуровки върху 400 лева /ориентировъчно/, но кой управлява фирмата ?
Има ли вариант - управителя да си се осигурява в Германия /тя и жена му замина при него и работи в банка, и нямат намерение да се връщат повече/ та - има ли вариант Управителя да си се осигурява само в Германия, а баща му да бъде работник по трудов договор във фирмата, и с какви документи се урежда това ? И кой всъщност ще управлява фирмата?. Не се чувствам сигурна в тази материя.
Мислех да направим нова фирма на бащата, и да започва на чисто, а онази досегашната да я забравим, обаче - със старата фирма е участвал в обществена поръчка, и трябва да я изпълни в нея.
Моля - дайте идеи и съвет как да излезем сухи от ситуацията - да се спазят социалните закони и в България, и в Германия, да се платят по-малко осигуровки поне докато фирмата изплува над водата, и да има кой да подписва документите и да управлява фирмата.