Привет,колеги.
Имам следния казус - закупена е стока от Тайван, Китай. Уведомяват ни, че има фабричен дефект на част от получените стоки. Гаранционното обслужване за страната е поверено на нас. Одобрен е разходът по отстраняването на дефекта и производителят е съгласен да бъде за негова сметка, но дейностите по отстраняването на дефектите ще бъдат извършени тук. Производителят иска да му фактурираме нашите разходи чрез инвойс.
Съгласно чл. 129, ал. 2 от ЗДДС - не се смята за доставка предоставянето на услуга по отстраняването на възникнали дефекти при условията на договорено гаранционно обслужване ...
Скрит текст :
Гаранционно обслужване
Чл.129. (1) Не се смята за доставка предоставянето на стоки от производител или
упълномощено от него лице с цел да заменят или отстранят възникнали дефекти при условията
на договореното гаранционно обслужване, което се осъществява за сметка на производителя.
(2) Не се смята за доставка предоставянето на услуга по отстраняването на възникнали
дефекти при условията на договореното гаранционно обслужване, когато са налице
едновременно следните условия:
1. услугата се извършва от лице, упълномощено за това от производителя;
2. производителят не е установен на територията на страната;
3. гаранционното обслужване е за сметка на производителя
Въпросите ми са следните:
1. В случаите, когато в закона и/или в правилника пише "не се смята за доставка" - трябва ли да се документира с фактура / инвойс или по някакъв друг начин и по какъв?
2. В случаите, когато в закона и/или в правилника пише "не се смята за доставка" - това основание ли е за неначисляване на ДДС /в този случай чл. 129, ал. 2/?
3. Как да включа инвойса в ДДС дневника за продажбите - като какъв вид сделка и в коя колона?
Благодаря за съдействието ви.