Фирмите с нова електронна услуга за осигуряване на служителите си

19.12.2014, 13:33 3668 2

19.12.2014, 13:33
Публикации: 1166 / 86
Фирмите с нова електронна услуга за осигуряване на служителите си
19 Декември 2014

От днес НАП пуска в употреба нова електронна услуга за осигурителите, която дава достъп до обобщени справки за актуалното състояние на осигурителните декларации  за всяко осигурено от тях лице, както и възможност фирмите да получават информация за декларираните от тях задължения за осигуровки. Компаниите, които имат клонова структура ще могат да получават информация за декларираните задължения за осигуровки както за тях, така и за техните клонове. Новата услуга е създадена по искане на бизнеса и ще може да се използва както с електронен подпис, така и с персонален идентификационен код (ПИК). До тази услуга ще имат достъп всички осигурители, които имат права да ползват данъчно-осигурителна информация.
НАП е водеща администрация в страната, която активно развива електронните си услуги. В момента Агенцията предлага над 50 електронни услуги, които могат да се ползват свободно, с електронен подпис или ПИК.

Първата електронна услуга, която НАП представи на своите клиенти през 2003 г. беше подаването на ежемесечните справки-декларации по ДДС. Днес почти 100% от всички регистрирани по ДДС компании подават месечните си декларации по електронен път. Две трети от фирмите подават също и годишните си декларации за корпоративен данък чрез Интернет.

Годишно в НАП постъпват над 70 милиона електронни документа – декларации, справки, искания за издаване на удостоверения и други, като употребата им спестява на бизнеса и гражданите 350 млн. лв. годишно. 

Повече за електронните услуги, както и отговори на други въпросите си данъците и осигуровките, граждани и фирми могат да получат на телефона на Информационния център на НАП 070018700 или по електронен път на infocenter@nra.bg

http://www.nap.bg/news?id=1928
#1 | 19.12.2014, 15:30
Публикации: 1885 / 386
Пробвах новите две услуги, наистина са удобни информации. Ще се откриват по-лесно грешките при декларация 6, знаем краткия й срок за коригиране. Осигурителният доход пък на всяко лице е систематизиран, не че ТРЗ програмите не дават такава инфо, та дори и УП се мъчат да правят. От друга страна се избягват разпечатките от НАП за разминаванията и клечането пред гишетата им... сигурно имат и други предимства тези две услуги, на мен ми харесват.  :good:
#2 | 19.12.2014, 20:50
Публикации: 86 / 8
Тези данни по Декларация 1 излизаха и преди в сайта на НОИ, но поне и от НАП са се потрудили.
Някой, обаче знае ли кога най-сетне в Декларация 6 ще се изравнят осигурителните вноски и ДДФЛ?
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група