Префактуриране разноски за покупка на сграда

07.01.2015, 17:15 4016 2

07.01.2015, 17:15
Публикации: 93 / 20
Здравейте, изправена съм пред следния казус.
Дружество А продава на дружество В сграда.
В нотариалният акт изрично е посочено в чл. 7, че разходите (нотариална такса, местен данък към общината и такса вписване към АВ) са за сметка на продавача (А). В чл.7.1 е посочено, че: При сключването на този договор, разноските за вписването му ще бъдат заплатени от купувача (В), като продавача (А) се задължава в 30-дневен срок да възстанови на купувача платените суми.

Въпрос:
1.Следва ли купувача (В) да префактурира разхода по ф-рата за нотариалната такса?
2.ДДС-то по ф-рата включва ли се в данъчната основа на втората фактура? Купувача и продавача не са регистрирани по ДДС.
3.Следва ли купувача (В) да издаде ф-ри за другите 2 държавни такси?
4.Осчетоводяването при купувача (В) на разноските като разход (609) и впоследствие като приход (709)? или само разчетни сметки (498)?

Надявам се описах ситуацията разбираемо!
Благодаря предварително!!!
#1 | 07.01.2015, 19:39
Публикации: 6411 / 1143
По въпросите:

1. Съгласно изложеното нотариалната такса е изрично посочена в чл. 7 от нотариалния акт като дължима от продавача и това означава, че спазването на договора изисква нейното префактуриране от купувача.

2. Нотариалната такса е платена от купувача и за да се възстанови от продавача, тя трябва да се посочи в целия и размер (с ДДС), така както е била платена. След като договарящите не са регистрирани по ЗДДС, то префактурирането на разходите представлява издаване на разходооправдателен документ, с който се удостоверява получаването на паричен превод за възстановяване на разходи, извършени от купувача, но за сметка на продавача. Нямаме данъчно събитие по ЗДДС и не следва да разглеждаме сумата като съставена от данъчна основа и начислен данък.

3. Пак съгласно цитирания договор във фактурата, освен нотариалната такса, следва да се включат и местен данък към общината, и такса вписване към АВ. Това е основанието за получаване на паричния превод за възстановяване на направените разходи от купувача, уговорени за сметка на продавача.

4. По този въпрос считам, че е правилно направените разходи и последващото им възстановяване да се отразят по сметки 609 и 709.
#2 | 08.01.2015, 09:02
Публикации: 93 / 20
Изключително много ви благодаря!!!  :good:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група