Хм, можете и дори съм убедена, че ще мине през системата на НАП, както и че вероятността да Ви направят проблем при ревизия е нищожна, .... НО:
1. Имате грешно издадени фактури, за което трябва да ги анулирате и да издадете нови като включите новите правилни в СД по ЗДДС и във VIESа, а за анулираните да приложите изискването на приложение 12 от ППЗДДС:
Скрит текст :
При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак. Документът се описва в дневника за покупки на получателя във файл "POКUPKI.ТХТ" на получателя, касаещ данъчния период, през който е анулиран документът, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.
2. Трябва да консултирате тези действия с Вашия германски контрагент, защото той следва да се регистрира по ЗДДС и да си самоначисли данъка с протокол, да включи със знак минус анулираните фактури и да включи протоколите в новите дневници за покупки и продажби.
3. Трябва да приложите и чл. 126, ал. 3 от ЗДДС, а именно:
Скрит текст :
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.