Разходи за реклама

02.02.2012, 14:23 11788 6
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) този раздел.

02.02.2012, 14:23
Публикации: 15 / 0
Транспортна фирма рекламира дейността си на футболен стадион чрез рекламни пана.
Разхода за осъществяването на тази реклама как да се третира: като представителен или стандартен разход ?
#1 | 02.02.2012, 14:33
Публикации: 537 / 19
ДАй го на стандартен, въпреки, че само нестандартни се възползват от рекламата.
#2 | 02.02.2012, 15:02
Публикации: 15 / 0
Транспортна фирма рекламира дейността си на футболен стадион чрез рекламни пана.
Разхода за осъществяването на тази реклама как да се третира: като представителен или стандартен разход ?
Да поясня: В конкретния случай футболния клуб предоставя място за поставянето на тези пана, като е уговорен годишен наем за използваното място. Как да го разглеждам и осчетоводя: разход за реклама, представителен разход или просто наем.
Намаля ли се финансовия резултат с това ?
#3 | 02.02.2012, 15:12
Публикации: 5 / 0
Аз го давам директно в 602 р-ди за външни услуги, реклама. И защо да не се признава разхода за реклама?
ПФК Миньор Перник?
#4 | 02.02.2012, 15:32
Публикации: 15 / 0
Не зная, затова питам :) Проблема идва от това, че ти предоставят мястото под наем, а се ползва за реклама ...
#5 | 02.02.2012, 15:37
Публикации: 537 / 19
Да поясня: В конкретния случай футболния клуб предоставя място за поставянето на тези пана, като е уговорен годишен наем за използваното място. Как да го разглеждам и осчетоводя: разход за реклама, представителен разход или просто наем.
Намаля ли се финансовия резултат с това ?

Определено са си разходи за реклама. Не са представителни, нито разходи за наем. Подробна информация може да се намери във всека литература по основи на счетоводството. Но нека по метода на изключването да ви дам няколко жокера.

Какво са представителните разходи??!?

В ЗКПО няма определение за вида и обхвата на представителните разходи. Поради липсата на определение в корпоративния закон, за придобиване на представа за вида на представителните разходи на дружеството може да се вземе предвид разпоредбата на чл. 62 от Правилника да прилагане на ЗДДС – стоки и услуги  за представителни или развлекателни цели по смисъла на ЗДДС са такива за: посрещане, престой и изпращане на гости и делегации; нощувки; консумация на храна и напитки; организиране на делови срещи; тържества, развлекателни мероприятия; екскурзии. - рекламирането на вашата фирма не попада в тази категория, независимо че е направено по един представителен начин върху рекламни пана. По същия начин щеше да е и върху билбордовете.

Не е наем. Т.к. вие не наемате самото пано с цялата му конструкция да го ползвате както сметнете добре. На вас ви се предлага върху това пано да бъде изписано дадено рекламно съобщение за определен период от време.

ЗКПО дефинира самостоятелно понятието „разходи за реклама”. По смисъла на § 1, т.33 от ДР на ЗКПО разходи за реклама са разходите за популяризиране на стоки и услуги, включително подаръци, които носят търговското наименование или търговската марка на данъчно задълженото лице, в рамките на обичайното за извършваната от лицето дейност.
#6 | 02.02.2012, 15:53
Публикации: 537 / 19
Само да добавя от едно становище на НАП по подобен проблем:

Считаме, че в случая, изложен в запитването Ви, е налице единствено възмездна доставка на услуга във връзка с предоставянето на рекламни площи, площи за публикуване на обяви и PR материали.

Рекламата е разпространявана във всякаква форма и с всякакви средства
положителна информация относно физическо или юридическо лице, стока, идея
или начинание, която е предназначена за определен кръг потребители и цели да
предизвика, формира или поддържа интереса им към въпросните лица, стоки, идеи
и начинания, така че те да могат да се реализират (да бъдат избрани, купени,
посещавани, следвани и прочие).
За целите на рекламата се ползват най-различни
средства: телевизия, радио, печат, интернет, кино, билбордове, листовки, значки и
много други.

Същностна характеристика на рекламната услуга е, че възложителят
(рекламодателят) е едно лице, а рекламният продукт е насочен към множество
адресати, чрез довеждането на рекламата до които се изпълнява рекламната услуга
от доставчика на същата /в случая издателя/ към възложителя /рекламодателя/.
В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост
Пълен достъп в КиК Инфо
За 7,99 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
група с над 25 000 членове