НАП: "Неуспешна оторизация с Електронен подпис"

28.01.2019, 15:24 25774 7

28.01.2019, 15:24
79535
Допреди няколко месеца нямах проблеми с влизането в inetdec.nra.bg с електронен подпис, но наскоро опитах и ми изписа това съобщение: "Неуспешна оторизация с Електронен подпис.". Пробвах с Internet Explorer, Chrome и Firefox - не става. Преинсталирах Windows и инсталирах всички драйвери и сертификати на издателя на подписа (StampIt) наново - пак без никакъв ефект. Интересното е, че браузърите успешно прочитат и показват електронния подпис (тоест няма проблеми с устройството и драйверите), а подписът не работи никъде, освен в Търговския регистър. Някакви насоки какво да направя?

Ако това ще помогне, бих могъл да сменя издателя на електронния подпис, тъй като и без това изтича след 3 месеца.
#1 | 28.01.2019, 16:34
Публикации: 105 / 7
Имах същият проблем, по същият начин преинсталираха всичко. И нямаше резултат.
Поне 5-6 пъти се наложи да инсталират "джава" докато се получи...
#2 | 28.01.2019, 16:41
Публикации: 309 / 41
След обновяване на Java ако не тръгне, пробвайте следното:
•   Затварят се всички браузъри.
•   От Java Control Panel->Security tab се маха отметката Enable Java content in the browser. Избира се Apply, след което отметката се добавя отново и пак се избира Apply. Това принуждава Java-та да добави add-on-ите на подновената версия в браузъра.
#3 | 29.01.2019, 16:00
79535
Благодаря ви за насоките! Опитах всичко, но не успях да оправя проблема. Поне вече знам, че трябва да търся проблема в Java, благодарение на вас. Интересно е, че Търговският регистър също ползва Java, макар и по по-различен начин, и там нямам никакви проблеми. Както и да е, ще продължавам да се опитвам да оправя проблема.
#4 | 29.01.2019, 16:29
Публикации: 684 / 83
Здравей,

в електроните услуги има "Инструкции" виж при тях няма ли нещо полезно. Предлагам и да се обадиш на дадените телефони и от там да ти помогнат.

#5 | 29.01.2019, 16:40
Публикации: 160 / 29
НАП непрекъснато актуализират страницата си със Java,аз 2017 имах такъв проблем и тогава ми направиха да работя с КЕП само от интернет експлорър,като влезете чрез интернет експлорър и кликнете на Е-УСЛУГИ С ЕЛЕКТРОНЕН ПОДПИС
ВХОД В ПОРТАЛА за Е-услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП)
и отдолу има информация за работа с КЕП - Тази група услуги е предназначена за физически и юридически лица, които разполагат с квалифициран електронен подпис, издаден от лицензиран от КРС доставчик на удостоверителни услуги.
За да ползвате тази група услуги е необходимо:
•   да сте изпълнили инструкциите за инсталиране на квалифицирания електронен подпис на избрания доставчик на удостоверителни услуги;
•   да имате инсталирана JAVA виртуална машина, версия 7 или по-висока. Можете да я инсталирате от ТУК и да се запознаете с инструкцията за работа с компонента за подписване и подаване на документи в портала за електронни услуги, предоставяни от НАП; и от там можете да си инсталирате JAVA,а също така проверете като кликете на JAVA - Advanced,дали имате отметки на Use TIS 1.0 - 1.1 i 1.2, - на 21.01.2019г.имаше нова актулизация на JAVA
Пробвайте да инсатлирате програмата от Интернет Експлорър и електронните услуги на НАП,както по-горе Ви копирах от тяхната страница и дано има резултат.Успех!!!
#6 | 29.01.2019, 17:26
Публикации: 160 / 29
Прикачвам Ви файл от страницата на НАП със Инструкции - Ръководство за външни потребители и след съдържание на стр.4 има Приложение 1-оцветено синьо,кликнете на него и се отваря - Какво е необходимо за да ползвате услугите на портала с КЕП - технически изисквания -там е показано подробно - дано Ви помогне!!!
#7 | 30.01.2019, 15:03
79535
Много благодаря на всички отзовали се! Потребител на сайта ми сподели на лично съобщение, че при тях проблем е създавала антивирусната програма. Направих проверка и се оказа, че и при мен причината е същата. Въобще не ми беше минавало през ума, че антивирусната може да блокира използването на електронния ми подпис.

В случай, че някой има същия проблем, прикачвам снимка с опцията, която трябва да деактивирате - Encrypted Web Scan. Заградил съм я в червено. С други думи дали антивирусната да прави допълнителни проверки на сертификатите, използвани от сайтовете, които посещаваме. Използвам Bitdefender, но предполагам, че и други антивирусни софтуери имат подобна опция, която би могла да създава проблеми с използването на електронен подпис.

Приятен ден на всички!
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група