Корекция на сгрешено кред.известие?

11.10.2019, 14:39 3459 4

11.10.2019, 14:39
Публикации: 40 / 1
Здравейте,
установяваме, че фирма е издала грешно кредитно известие - кредитното е на по-голяма стойност от основната фактура. И фирмата издател и фирмата получател са си го въвели в съответния месец. 
Мнения каква корекция да правя - да издавам дебитно към основната фактура или да анулирам издаденото вече кредитно известие с протокол и да пускам ново в този месец? Други идеи?
Благодаря
#1 | 11.10.2019, 14:48
Публикации: 684 / 83
Коригиране на фактурите и известията

Чл. 116. (1) Поправки и добавки във фактурите и известията към тях не се разрешават. Погрешно съставени или поправени документи се анулират и се издават нови.
(2) За погрешно съставени документи се смятат и издадените фактури и известия към тях, в които не е начислен данък, въпреки че е следвало да бъде начислен.
(3) За погрешно съставени документи се смятат и издадените фактури и известия към тях, в които е начислен данък, въпреки че не е следвало да бъде начислен.
(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа:
1. основанието за анулирането;
2. номера и датата на документа, който се анулира;
3. номера и датата на издадения нов документ;
4. подпис на лицата, съставили протокола за всяка от страните.
(5) Всички екземпляри на анулираните документи се съхраняват при издателя, а отчитането им от доставчика и получателя се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона.
#2 | 11.10.2019, 15:10
Публикации: 40 / 1
Благодаря, обаче клиентът не иска да върне оригинала на документа, поради причина, че си го е въвел и той в дневника тогава в съответния месец и иска да си има документа. А условие за анулирането на документ е и трите екземпляра да са при издателя ... 
#3 | 11.10.2019, 15:29
Публикации: 12229 / 2276
А условие за анулирането на документ е и трите екземпляра да са при издателя ...

Или да се направи Протокол по чл.116 ал.4 ЗДДС за анулиране при вече включени в регистрите документи.
#4 | 11.10.2019, 15:46
Публикации: 40 / 1
Благодаря!
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група