Фактура 2020 и каов бон 2021 при СУПТО

22.02.2021, 16:20 3613 11

22.02.2021, 16:20
Публикации: 72 / 2
Здравейте ,
имам издадени 2 фактури м.11 и м.12 на 2020г. по банков път на клиент, който иска да ги плати в брой. Как мога да процедирам, тъй като сме със СУПТО?
#1 | 23.02.2021, 09:13
Публикации: 684 / 83
Предполагам супто-то си има функции за плащане по фактури. Задайте въпроса към разработчиците му.
Другото е около вас ако има банка, като дойде да го заведете да ги пусне на каса по ваша сметка.
Таксата е височка но, няма да го мислите.
#2 | 23.02.2021, 15:45
Публикации: 72 / 2
А мога ли да издам касови бонове ( ръчно ) от апарата и след това да разплатя фактурите в счетоводния софтуер в брой с датата на касовите бонове?
Аз съм подала този приход с ДДС декларациите за м.11 и м.12 и съответно сме внесли данъка.
#3 | 23.02.2021, 17:21
Публикации: 4605 / 786
Струва ми се, че щом сте със СУПТО касовите бонове се пускат само през него.
Между другото, как издавате само касови бонове (без фактури)? Какво ще стане ако сега пуснете два КБ и в счетоводната програма закриете разчета?
#4 | 24.02.2021, 11:33
Публикации: 72 / 2
Касовият апарат позволява да се пусне касов бон, когато е в режим на работа без да е свързан с компютъра и виртуалния принтер. Мога да посоча сумата и за какво се отнася. Не присвоява обаче УНП, но пък сумата влиза в дневния отчет на КА като реализирана продажба.
Мен ме притеснява това, че няма да присвои УНП-тата на фактурите, които са издадени банкови. А в счетоводната програма просто ще си разплатя с контрагента вземанията. В счетоводната програма, ще отразя, че по тези фактури плащането е в брой. Притеснява ме обаче как ще го изтълкуват НАП акодойдат на проверка. Дали ще го сметнат а укриване на приход въпреки, че реално аз съм декларирала прихода пред тях, а това е просто паричен поток по разплащането.
Клиента е много особен и много държи да си плати в брой. Опитах се да обясня, че е най- добре да внесе по банка на каса там, но той си държи да е в нашия офис и да му дадем касови бонове.
#5 | 24.02.2021, 11:38
Публикации: 301 / 51
А вие все пак свързахте ли се с разработчиците на въпросното супто? Това е реална ситуация, която може би са предвидили и си има ред как да стане през супто-то.
#6 | 11.03.2021, 16:03
Публикации: 72 / 2
Свързах се с тях. Според фирмата, която ни обслужва СУПТО трябва да издам кредитни известия на банковите фактури и да пусна нова касова фактура. Така и направихме.
Извинявам се за бавния отговор, но нямах възможност да се включа по рано.  :smile1:
#7 | 11.03.2021, 16:15
Публикации: 684 / 83
На фирмата със СУПТОТО - им кажете - ние не им казваме как да програмират, а те да се ограничат да дават подобни  - за мен глупави идеи.
#8 | 11.03.2021, 17:01
Публикации: 301 / 51
За съжаление много от създателите на СУПТО доста често заявяват: "Нашата програма е одобрена от НАП, значи всичко е съгласно закона." Ама това, че не са разработили всички възможни ситуации и нямат решение на реални ненарушаващи закона ситуации не ги интересува.
#9 | 11.03.2021, 17:16
Публикации: 72 / 2
И според мен не беше най- добрия вариант, но ......
Тя нямат и решение на въпроса с погрешно издаден касов бон за плащане през ПОС терминал. Ако допуснеш техническа грешка и посочиш, че плащането е с карта после не можеш да сторнираш бона като плащане с карта, а като касово такова.
#10 | 11.03.2021, 17:24
Публикации: 684 / 83
Така е за съжаление. Но пък ако аз ви бях клиент и така рискувам да си загубя правото на ДДС - при евентуална проверка, как ще се оправим ? :)
#11 | 15.03.2021, 13:02
Публикации: 72 / 2
Да Ви кажа специално за този клиент да не дава господ, че .... :blink:  :blink:  :blink:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група