Здравейте.
По-принцип, ако издавам фактура за клиент, на клиента пращам оригинала а за мен като доставчик оставям копието. Дотук добре.
Но какво да правя, ако има желание фактурата да е електронна и подписана с ел. подпис?
1. Правилно ли е разсъждението, че при ел. фактурата всички дигитални дупликати са оригинали при условие, че съдържанието не е изменено, а копия са единствено разпечатките? За моето счетоводство същия дигитален файл, който ще изпратя на клиента ли да си ползвам или да го разпечатам, за да стане един вид копие?
2. А какво правя, ако трябва да издам електронна и подписана с ел. подпис фактура на чуждестранен клиент? На английски за него, на бъларски за мен, но кой от двата екземпляра на фактурата е оригинала - този на английски, или този на български и кой от тях трябва да е подписан с ел. подпис? Ако подпиша и двата с ел. подпис не стават ли два различни оригинални документа?