Здравейте, Колеги!
Изчетох доста материали за полагането на личен труд от ЕСК на ЕООД и документирането му и се обърках. Моля, да ме "проверите", дали стъпките ми са правилни:
Собственик на ЕООД, СОЛ, решава, че ще си плаща личен труд в размер на МРЗ / МОД, върху който се осигурява - ежемесечно по 1077 лева. Лицето се осигурява чрез дружеството, което ще му изплаща личния труд, няма други основания за осигуряване при него. Осигурителните вноски за СОЛ ще се внасят чрез банкова сметка на дружеството. Какво следва да се направи:
1. Протокол с решение на ЕСК, в което се регламентират точно дейностите, които ще извършва и, че за това ще му се заплаща възнаграждение в размер на 1077 лева месечно (ще се промени евентуално в бъдеще, когато се промени и МОД за СОЛ - с ново решение);
2. В края на месеца СОЛ издава документ (фактура) на дружеството си за 1077 лева? Отделно си правя справка/ведомост: 1077 лева, минус осигуровките, минус данъка и съответно чиста сума за получаване - изплаща се в брой. Ето тук съм в дилема - трябва ли да има документ по чл.6 от ЗСч (напр. фактура), издаден от СОЛ, или може да се прави само ведомост?
3. Пуска се декларация обр.1 с код 12. Трябва ли да се пуска отделно Д1 с код 90, само за данъка, или същият, заедно с дохода и нетното възнаграждение се посочва в к.31, к.31а и к.34 на Д1 с код 12?
4. Д6 - в месеца, следващ удържането на данъка от дружеството - само с данъка;
5. СОЛ подава ГДД по чл.50 и Д6 (годишна, само за осигуровките).
6. Фирмата подава справка по чл.73,6 от ЗДДФЛ - за изплатените доходи на СОЛ, с код 102.
Мисля, това е, дали пропускам нещо? Благодаря предварително!