aleks_,
мисля, че проверяващите имат някакви съмнения относно верността на съставените фактури и отразяването им по ЗДДС...
Имате възможност да представите договор за счетоводно обслужване, от който да е видно, че изпълнителят по договора носи или не носи отговорност за съставените документи. При такива договори е възможно изпълнителят само да обработва първични документи без да ги съставя. Възможно е и да пише фактури. В договора това може да е уговорено, но може договорът да е по-общ и да липсва този детайл. Ето в тази връзка са Ви поискали иписмениобяснения точно посъщия въпрос - вероятно за да сравнят договора с възприетата практика. Дано не съм права, но имам съмнения, че се опитват да нарочат конкретно лице за актче...
Предполагам, повечето колеги с дълъг стаж имат опит в писането на обяснения. Без тях не минава почти нито една ревизия.
Аз ще споделя моят подход - пиша факти, които кореспондират с документите (или представям документи, които да подкрепят фактите
), използвам казионен език (литературно обагрен, но стегнат), не пестя усилия от дължината на обяснението, минимум една пълна страница А4 (показва сериозно отношение към проверяващите, а ги и отегчава)
Да, и винаги съгласувам обяснението с клиента.
Успех!