Анулирането на гаранцията става с връщане на оригинала в банката, а той предполагам е при бенефициента.
Самата гаранция има текст, в който е описано при какви условия банката плаща на бенефициента. Въпросите, които задавате сега е трябвало да си ги зададете, тогава, когато сте нареждали издаването на гаранцията.
"Само името и не е споменато, а иначе - кумулативното прилагане на двете условия е наложено от онова прословуто указание и само от него. " - Не само.
"Не разбирам рисковете на прилагането на допълнителните парични вноски в какво се изразяват ???" - Очевидно е, но не е мой проблем.
"Ами , ако предприятията не бяха на един и същи собстваник ...." - Казусът е конкретен и място за условно наклонение няма.
"Дайте да предложим ..." - Всеки е свободен да предлага каквото си иска.
Надявам се питащата да си е изградила собствено мнение.
Не видях някой да се е позовал на указанието на Мургина и слава богу, то наистина е абсурдно, но не защото разглежда двете условия кумулативно, а защото поставя и други условия, липсващи в ТЗ, като: изчерпване на другите възможности за финансиране и доказване на невъзможноста за намиране на други източници на парични средства.
Допълнителните вноски са рисков вариант за решение на казуса.
Най-чистия начин в случая според мен е заместването в дълг, което също беше предложено от irenabrili.
Подкрепям с две ръце. Не може да се състави ОПР без да се приложат СС, най-малкото защото съдържанието на ОПР е регламентирано в  СС1. Едностранното счетоводно записване не е счетоводство и няма място в ЗСч.  ГФО, ако ще и само едно ОПР да е, се изготвя в съответствие с приложима счетоводна база.
Истината е, че колегите не се интересуват от тая проблематика, след преглед на темите във форума става ясно каква проблематика ги вълнува.

...А и не мога да си представя как може да се състави ОПР, без да се прилагат СС. Само пример: Представи си, че съм ЕТ с малко магазинче, с оборот под 50 000 лева, но имам:
  • Дълготрайни активи,
  • Фири, липси и излишъци на продаваната стока;
  • Персонал (син/дъщеря, съпруг/а) с неизползвани отпуски;
  • Загуба от минали години;
  • Застраховки на имуществото;
  • Разходи по поддръжка на касов апарат;
  • Възнаграждения за положен личен труд, които не съм получил в рамките на отчетния период;
  • ...и т.н.
:smile1:

Колеги, за честа на професията, идеята за "едностранното счетоводно записване" не трябва да фигурира в новия закон. Това няма противоречи на Директива 2013/34/ЕС.
Това е от СС18:
" приходите за всяка сделка се признават едновременно с извършените за нея разходи (принцип на съпоставимост между приходите и разходите)."
 
Така че и в  НСФОМСП е залегнат този принцип и няма да се стигне до облагане на приходи при липса на съпоставими разходи в общия случай, но ще има частни случай като субсидиите от СС41, когато приходи ще се облагат предварително.
Няма го. Някой го беше отбелязал и в дискусията по първоначалния проект.
Сигурно го няма в директивата. Нищо, че в България счетоводството методологически е базирано много повече на принципа на "съпоставимост между приходите и разходите", от колко да речем на" предимството на съдържанието пред формата".

Трябва ли да съставям протокол по чл.117 ?  :wink1:

Да.
Без значение дали ще се приемат критерии за съставителите или не в този закон, при тая нарастваща задлъжнялост в икономиката все по актуален ще става въпроса с качеството на финансовите отчети. Аз мисля, че е въпрос на време тази професия да стане регулирана в България, по един или по друг начин.
Като стигнете до митницата там ще Ви кажат нещо друго.
Много интересно как данъчните ще докажат, че закупеният да речем аквариум е за сина на собственика, а не за заседателната зала на фирмата. И в двата случая разхода не е свързан с дейността, ама в първи случай има "очевидно личен характер". Тези коментари на Мермерска са доста далече от практиката, прекалено теоретизиране. Както беше казано по-напред, ако несвързаните с дейността разходи са с малък относителен дял, на никой не му хрумва да ги проверява изобщо, камоли да търси скрито разпределение на печалбата.
Нормално е в края на април,когато са изтекли всички срокове за плащане на републикански данъци, да има по-вече приходи в бюджета.
Да видим как ще е в края на декември?
Аз ги включвам, защото ЗДДС и ППЗДДС изискват те да бъдат включвани.

ПС: Къде намесихте счетоводните стандарти при ДДС не ми е ясно, ама може да нямам достатъчно опит.
"Фактура, в която не е посочен данъкът, не е данъчен документ и не възниква задължение тя да се включва в дневник покупки."
Къде го пише това?
Няма такава хипотеза в ЗДДС и ППЗДДС.
Включват се в дневника за покупки и фактурите от нерегистрирани лица.
Новорегистрирана фирма ООД през 2012г. с управител на трудов договор и без персонал трябва ли да подава декларация по чл.15 от ЗЗБУТ ?