Правилно е казал счетоводителят, защото ако не сторнирате касовата бележка, трябва от същата дата да започнете самоосигуряването, вече сте подала Окд5 и предполагам сте писали следваща дата :)

Сторнирах я. За щастие съм запазила бележката и тя е само една. Да, Окд5 е с доста по-късна дата. Само не ми е ясно къде ад напиша причината за сторниране? Или да не я пиша..
Не си ли противоречите? :smile1:
А и да ви споделя една тайна: съветващите тук сме главно счетоводители :wink1:

Моля Ви, не ме разбирайте погрешно! Уважавам мнението Ви като специалисти, но повярвайте, има много, които не разбират въпросите ми и въпреки това ми отговарят на посоки, понеже и казусът ми е объркан. Но ето, оказа се, че последния, който нарекох "поредния" ми е бил полезен с част от информацията, но не е тайна, че се опита да ме подтикне да си прекратя майчинството, без да е сигурен, че това е най-рентабилният начин и за мен и за държавата. Както и да е, всеки си има специалност и си обогатява опита и знанията в нея ежедневно! Затова събирам мнения и по форуми и плащам консултации в офиси. Още веднъж ви благодаря и се извинявам, ако някого съм обидила неволно! Тепърва ще имам много опит да трупам тук, сред вас и последното, което искам е да категоризирам и да засягам който и да е.
Понеже имам пусната касова бележка преди 10 дни - 1 на брой, ме посъветваха да пусна сторно бележка. Какво да опиша в нея на наименование?

Върната стока, може би

Не, продадена е стоката, но това е преди 10 дни и понеже не съм си подала тогава навреме декларацията - да я сторнирам. Това е съвет от поредния счетоводител. Вече изгубих търпение и не знам на кой да вярвам, предпочитам сама да си свърша работата, защото ме е страх да се доверя на който и да е. Нека да оправя батака, пък после ще видим дали ще наема някой счетоводител. Засега нямам някакъв особен поток от документи и не ми е толкова необходим. Вярвам, че благодарение на вас и на търпението на служителите в НАП и НОИ /на първите търпението не им е силна черта де  ;D / ще се справя. Благодаря ви, всяко мнение ми е важно и полезно!
Безкрайно съм ви благодарна за интересната дискусия, която сте създали в моя полза.

От НОИ са категорични, че няма проблеми щом трудовите ми правоотношения с фирмата от която излизам в майчинство не са прекратени или възобновени, да имам действащо ЕООД. Това изказвам, с моя си речник, понеже така си зададох въпросът и те ме разбраха, надявам се се разбираме и с вас  :give_rose:

Пуснах си ОкД5, декларирах че ще плащам пълния размер вноски с днешна дата. Сега ако ме насочите към следващия документ, който трябва да подам, ще ви бъда много благодарна.

Понеже имам пусната касова бележка преди 10 дни - 1 на брой, ме посъветваха да пусна сторно бележка. Какво да опиша в нея на наименование?
Благодаря Ви за бързия отговор.
Касовия апарат ми е регистриран в НАП на 1.04.

Относно осигуряването: аз не съм прекратила осигуряването си във фирмата, от която съм излязла в майчинство. В такъв случай какво да правя с осигуряването в моето ЕООД, поне здравните? Няма ли да се дублират?

Утре сутрин отивам в НАП, но нямам идея къде да се наредя с въпросите си. Там е работата, че в избора си на грамотен счетоводител стигнах до тук... ще ви бъда благодарна, ако ми помогнете да оправя батака!!!  :give_rose:

Разпечатах си бланка за декларация ОкД5 и утре ще я подам, пък да видим...


Като собственик на ЕООД трябва да внасяте авансово осигурителни вноски върху избран осигурителен доход не по-малък от 420 лв от момента, в който фирмата започва дейност. Питате как да изчислите вноски до 25-ти, но дори да внесете осигуровки те няма да са обвързани със задължения и съответно да ги покрият, защото декларирането на тези задължения също трябва да бъде направено.

Това с друг документ ли се декларира?
Здравейте! Току що се регистрирах във форума. Много съм объркана. Казуса ми е следния:

По съвет на счетоводителката ми /по-скоро бившата/ създадох ЕООД, докато съм в майчинство /а то изтича на 11 Август 2013г/. Имам Детски оказион. Фирмата е регистрирана през м.Март. Закупих касов апарат на 1.04. Нищо не съм подавала като документи след това, просто си работя и очаквам счетоводителката да работи по счетоводните ми въпроси, но уви, това не се е случило. Сега се питам какво да правя. Трябва ли някъде да подавам декларации и документи за това, че съм в майчинство и имам фирма? Имам ли изобщо законово право да получавам пълен размер майчинство в този случай? И ако не, какво мога да направя сега след свършен факт?

Другият ми въпрос е какви плащания трябва да направя сега до 25ти? Как да ги изчисля? Какво да правя с документите за разход? Те само в края на годината за годишната декларация ли ми трябват?

Моля да ми отговорите вие, защото имам само 4 дни, а нямам ориентация към нов счетоводител и очевидно ще трябва да действам сама, а познанията ми в областта са смешни. Благодаря ви предварително за търпението и отзивчивостта!