Здравейте irenabrili ,

Благодаря Ви сърдечно за отделеното време и изчерпателния отговор.  :flowers:

Може ли само по т.3 - след като наемателя на имота е физическо лице, а не юридическо(фирма - ЕТ, ЕООД) , то наемодателя не е задължен да му издава документ(разписка напр) за получения наем - правилно ли съм разбрала

Поздрави!
dijit,

Не разбрах въпроса Ви  - ЕТ е по ДДС си работи, имота не е на фирмата, а на физическото лице, въпросът ми касае отдаване под наем, а не регистрация по ДДС .  Просто го вметнах като питане, повече ме интересуват първите 6 точки
Здравейте!

Форумът  е интересен и много полезен, благодарности на всички за отделеното време за отговори!

Може ли и аз с един въпрос.. Правилно ли съм се ориентирала в следния казус:

Физическо лице отдава под наем на физическо лице, от което следва:

1. Наемодателя е задължен да подава Декл. по чл 55 на всяко тримесечие( без последното) , като приспада 10% присъщи разходи от получения наем и съответно внася върху остатъка (90%) - 10% ав данък в ТД НАП с код 111111
2. Наемателя - не е задължен за никакви декларации да подава
3. Наемодателя издава квитанция или някаква разписка(има ли регламентиран документ?) за получения наем , съответно получения доход се отразява и в Год Декларация, като се приспадат авансовите вноски на данъка през първите 3 тримесечия
4. Декларира ли се някъде Договора за наем между две физически лице при сключването му и съответно при прекратяването му
5. Подава ли се нещо друго от наемодателя в НАП освен тази Декл 55 на всеки 3 месеца и съответно  Год Данъчна декларация
6. В самата Декларация по чл. 55 – физическото лице наемодател, попълва в IV-та част – ред 1 – целия наем ли се пише или след приспадане на 10-те % присъщи разходи остатъка , или тези 10% са  в друг  ред
7. Има ли значение, че наемодателя има и ЕТ(регистрирано по ДДС) , но имота си е собственост на него, не е актив на фирмата му ЕТ

Благодаря Ви!
Здравейте!
Форумът  е интерсен и много полезен, благодаряности на всички за отделеното време за отговори!

Може ли и аз с един въпрос..

Физическо лице отдава под наем на физическо лице, от което следва:

1. Наемодателя е задължен да подава Декл. по чл 55 на всяко тримесечие( без последното) , като приспада 10% присъщи разходи от получения наем и съответно внася върху остатъка (90%) - 10% ав данък в ТД НАП с код 111111
2. Наемателя - не е задължен за никакви декларации да подава
3. Наемодателя издава квитанция или някаква разписка(има ли регламентиран документ?) за получения наем , съответно получения доход се отразява и в Год Декларация, като се приспадат авансовите вноски на данъка през първите 3 тримесечия
4. Декларира ли се някъде Договора за наем между две физически лице при сключването му и съответно при прекратяването му
5. Подава ли се нещо друго от наемодателя в НАП освен тази Декл 55 на всеки 3 месеца и съответно  Год Данъчна декларация
6. В самата Декларация – физическото лице наемодател, попълва в IV-та част – ред 1 – целия наем ли се пише или след приспадане на 10-те % присъщи разходи остатъка
7. Има ли значение, че наемодателя има и ЕТ(регистрирано по ДДС) , но имота си е собственост на него, не е актив на фирмата му ЕТ


Благодаря Ви! :)