Наемодател, наемател и Декла по чл. 55 за авансовите 3-месечни вноски

02.07.2013, 15:10 57165 55

02.07.2013, 15:10
Публикации: 4 / 0
Здравейте!

Форумът  е интересен и много полезен, благодарности на всички за отделеното време за отговори!

Може ли и аз с един въпрос.. Правилно ли съм се ориентирала в следния казус:

Физическо лице отдава под наем на физическо лице, от което следва:

1. Наемодателя е задължен да подава Декл. по чл 55 на всяко тримесечие( без последното) , като приспада 10% присъщи разходи от получения наем и съответно внася върху остатъка (90%) - 10% ав данък в ТД НАП с код 111111
2. Наемателя - не е задължен за никакви декларации да подава
3. Наемодателя издава квитанция или някаква разписка(има ли регламентиран документ?) за получения наем , съответно получения доход се отразява и в Год Декларация, като се приспадат авансовите вноски на данъка през първите 3 тримесечия
4. Декларира ли се някъде Договора за наем между две физически лице при сключването му и съответно при прекратяването му
5. Подава ли се нещо друго от наемодателя в НАП освен тази Декл 55 на всеки 3 месеца и съответно  Год Данъчна декларация
6. В самата Декларация по чл. 55 – физическото лице наемодател, попълва в IV-та част – ред 1 – целия наем ли се пише или след приспадане на 10-те % присъщи разходи остатъка , или тези 10% са  в друг  ред
7. Има ли значение, че наемодателя има и ЕТ(регистрирано по ДДС) , но имота си е собственост на него, не е актив на фирмата му ЕТ

Благодаря Ви!
#1 | 02.07.2013, 15:40
Публикации: 574 / 57
Ако спре да работи с ЕТ-то какво става с регистрацията по ЗДДС ???
#2 | 02.07.2013, 15:59
Публикации: 4 / 0
dijit,

Не разбрах въпроса Ви  - ЕТ е по ДДС си работи, имота не е на фирмата, а на физическото лице, въпросът ми касае отдаване под наем, а не регистрация по ДДС .  Просто го вметнах като питане, повече ме интересуват първите 6 точки
#3 | 02.07.2013, 20:06
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте Sky Lady,

На поставените въпроси както следва:
1. Да.
2. Да.
3. Да. След промените от 01.01.2011 наемодателите издават документ по чл. 7, ал. 1 от ЗСч. само в случай, че отдават под наем имот на лице, което не е СОЛ или на ЮЛ. За вида на документа няма нормативно изискване за наименование, пронумероване, прошнуроване или заверка от приходната администрация.
4. Не. По правило и по закон за валидност на наемния договор не е необходимо да бъде спазена някаква форма - той може да се сключва както в писмена, така и в устна форма. По желание на страните, може да се завери нотариално и да се впише в службата по вписванията.
5. Не.
6. На ред 1 колона 4 раздел ІV се записва дължимия данък, а не наема.
7. Не.
#4 | 04.07.2013, 14:20
Публикации: 4 / 0
Здравейте irenabrili ,

Благодаря Ви сърдечно за отделеното време и изчерпателния отговор.  :flowers:

Може ли само по т.3 - след като наемателя на имота е физическо лице, а не юридическо(фирма - ЕТ, ЕООД) , то наемодателя не е задължен да му издава документ(разписка напр) за получения наем - правилно ли съм разбрала

Поздрави!
#5 | 06.07.2013, 08:56
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте  Sky Lady,

Когато наемателят е СОЛ или ЮЛ, той е длъжен да издаде на наемодателя сметка за изплатени суми, да удържи и да внесе данъка. Наемодателят не издава документ в този случай.

В останалите случаи наемодателят издава на наемателя документ по чл. 7, ал. 1 от ЗСч.
#6 | 08.07.2013, 07:09
Публикации: 114 / 7
Добро утро на всички. Искам да попитам физическо лице е дало под наем на физическо лице апартамент, наследствен 4/6 1/6 1/6. И тримата ли наследника трябва да подават декларация, възможно ли е само единия да приема сумата от наема и той да подава декларация и да декларира?
#7 | 08.07.2013, 07:19
Публикации: 12230 / 2276
 :wave:
Доколкото всяко физическо лице декларира своя ДДФЛ е редно и всяко да си подаде декларацията по чл.55 ЗДДФЛ, още повече, ако договорите с наемателя са за всяко от тях поотделно .
#8 | 08.07.2013, 09:56
Публикации: 46 / 0
Здравейте, имам и аз въпрос , защото доста се обърках.
1. ЕТ плаща наем за помещение на физическо лице.Плаща си данъка на тримесечие.Трябва ли да подава някаква декларация за авансовите вноски на наема в НАП НА ТРИМЕСЕЧИЕ?
2. Физическо лице отдава помещение под наем на фирма и пак същото , трябва ли да подава нещо в НАП на тримесечие? ЕТ -то му издава сл.бележка. Благодаря Ви предварително.
#9 | 08.07.2013, 10:20
Публикации: 46 / 0
а да и пропуснах, има ли някаква връзка с тази декларация 55 и справката по чл.73 ал 1? Да разбирам ли ,че ако декларирам наема с д55 не трябва да подавам справката?
#10 | 08.07.2013, 10:50
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте nesheva,
При наемни отношения, при които наемодателят е ФЛ, а наемателят - ЮЛ:
1. Наемателят удържа данъка, издава служебна бележка на наемодателя.
2. Внася данъка и го декларира с декл. по чл. 55. на тримесечие, без четвъртото. Декларацията по чл. 55 замества уточняващата роля на кодовете за вид плащане, отменени с въвеждането на единната сметка.
3. Включва сумите, изплатени за наем в спраката по чл. 73. По тази справка приходната агенция засича дали наемодателят е подал съответната ГДД по чл. 50.
#11 | 08.07.2013, 17:21
Публикации: 114 / 7
Благодаря. Договора е с 4/6 и той получава парите всичките. Договора е от 01.04.2013 еи сега се чудя дали да подават отделно всички или общо само единия от собствениците - става въпрос за 100 лева наем на месец  - данък 9.00 лева
#12 | 09.07.2013, 00:08
Публикации: 3 / 0
Здравейте и от мен ! Казусът при мен е : ЕООД плаща наем на ФЛ . Правоотношението е настъпило на 13.05 . Въпросът е как точно да изчисля колко ми е данъка ? Трябва ли да разхвърля сумата на наема на дните от месеца и да изчислявам само за дните от 13-ти до края или смятам за целия месец? По коя сметка трябва да се внесе данъка ? Кодът на плащането 111111 ли беше? А как да процедирам ако договорът е сключен с две ФЛ ?
#13 | 09.07.2013, 07:31
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте и от мен ! Казусът при мен е : ЕООД плаща наем на ФЛ . Правоотношението е настъпило на 13.05 . Въпросът е как точно да изчисля колко ми е данъка ? Трябва ли да разхвърля сумата на наема на дните от месеца и да изчислявам само за дните от 13-ти до края или смятам за целия месец? По коя сметка трябва да се внесе данъка ? Кодът на плащането 111111 ли беше? А как да процедирам ако договорът е сключен с две ФЛ ?
Наемът не се плаща на дни, а месечно, независимо на коя дата е възникнало наемното отношение. Данък дължите върху изплатените суми. Внасяте го по сметката на НАП където е Вашата регистрация като плагец на дохода по код 111111 с едно платежно и го декларирате с една декларация. Персонализацията на наемателите се извършва посредством справката по чл. 73. :smile1:
#14 | 09.07.2013, 09:35
Публикации: 46 / 0
Много Ви благодаря за отговора  irenabrili, наистина ме спасявате в този океан :blink: на НАП - ска информация, не знам дали има друга държава в света в която за едно ЕТ с  магазинче от 12 кв., да се подават 1001 декларации под една или друга форма.
Благодаря Ви :give_rose:
#15 | 02.10.2013, 11:03
Публикации: 20 / 0
Здравейте!Да попитем и аз,за да не сгреша.
Отдавам помещение под наем на ЕООД за 200лв. от 01.10.2013т. Аз съм физическо лице,какво трябва да декларирам и кога в НАП и колко ще трябва да внеса данък.
По изгодно ли е или няма значение ако отдам помещението под наем чрез ЕТ
#16 | 02.10.2013, 11:30
greta79
Здравейте! Самоосигуряващо лице съм, упражнявам дейност като таксиметров шофьор, досега не съм подавала декл. по чл.55 за 1-во и 2-ро тримесечие. Наясно съм, че съм "сгазила", но ми дайте съвет - да подавам ли сега за 3-то тримесечие или да си трая. Така или иначе си подавам ГД по чл.50, ще си платя накуп... Благодаря!
#17 | 02.10.2013, 11:32
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте!Да попитем и аз,за да не сгреша.
Отдавам помещение под наем на ЕООД за 200лв. от 01.10.2013т. Аз съм физическо лице,какво трябва да декларирам и кога в НАП и колко ще трябва да внеса данък.
По изгодно ли е или няма значение ако отдам помещението под наем чрез ЕТ
Здравейте, тъй като отдавате помещението от четвърто тримесечие, за него не се дължи авансова вноска.
Ако получите доход от наем през ІV-то тримесечие, ще го декларирате с ГДД по чл. 50 и трябва да внесете дължимия данък в срока за подаване на декларацията - до 30-ти април.

А не разбрах, как мислите да отдадете помещението под наем чрез ЕТ. Кой в същност е собственик на помещението?

         
#18 | 02.10.2013, 11:52
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте! Самоосигуряващо лице съм, упражнявам дейност като таксиметров шофьор, досега не съм подавала декл. по чл.55 за 1-во и 2-ро тримесечие. Наясно съм, че съм "сгазила", но ми дайте съвет - да подавам ли сега за 3-то тримесечие или да си трая. Така или иначе си подавам ГД по чл.50, ще си платя накуп... Благодаря!
Как да Ви дадем съвет? Единствено може да Ви посочим, че:
     чл. 80. (1) Лице, което не подаде в срок данъчна декларация по този закон, се наказва с глоба или имуществена санкция в размер до 500 лв., ако не подлежи на по-тежко наказание.

#19 | 02.10.2013, 14:55
Публикации: 20 / 0
Здравейте, тъй като отдавате помещението от четвърто тримесечие, за него не се дължи авансова вноска.
Ако получите доход от наем през ІV-то тримесечие, ще го декларирате с ГДД по чл. 50 и трябва да внесете дължимия данък в срока за подаване на декларацията - до 30-ти април.

А не разбрах, как мислите да отдадете помещението под наем чрез ЕТ. Кой в същност е собственик на помещението?

         


Благодаря Ви!в смисъл нотариалниа акт на   помещението,което се отдава под наем е на името на лице,но лицето има  има и фирма ЕТ.и за наемотодателя как е по изгодно.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група