Много благодаря за мненията, бих искала да насоча разговора към счетоводния софтуер, понеже той ми е най-важен. ПП Мираж как е, гледам някои колеги го ползват, Бизнес навигатор също съм чувала, че е използван доста често ?!
Не  съм, до сега съм работила с Плюс Минус, много съм доволна, но тъй като са на екселска основа, колкото ми е полезна с възможностите, толкова като се възползвам от тях става някаква бъркотия, която ми отнема твърде много време за разплитане. Имам проблем с аналитичностите. Разглеждам Ажур в момента, но мисля, че при нея не могат да се трият операции, а на нас ни е важно да можем. Бизнес навигатор ми похвалиха колеги, но като чета из форумите , май не е много ОК. Ще разгледам и Микроинвест. Благодаря! :good:
Привет, знам, че ще задам банален въпрос, но в нашия офис сме на кръстопът. Назрял е момента да сменим счетоводния софтуер, знам, че перфектен няма, но моля за мнения. Трябва ни софтуер, който автоматично да осчетоводява ТРЗ-то  и амортизациите, а да не са в отделен модул, който да изисква допълнителен ресурс за осчетоводяване, да има възможност за дистанционна връзка към сървъра и не на последно място да не е утежнен и бавен. Също така е важно да могат да се трият операции, а не да се сторнират само. Моля, за приятелско професионално мнение, рекламите на фирмите ги намирам и в google.bg.
Хубава и спокойна вечер!
Здравейте!
Имам следният специфичен случай: работник работи на 8 часов работен ден в една фирма, но предстои отварянето на нов обект на същата фирма, в който също ще работи този работник, като на едната месторабота ще работи 4 часа и на другата също 4 часа.  Допълнителните споразумения според мен трябва да са две- едното- за смяна на местоработата и 4-часов работен ден, второто само за 4 часов работен ден?
Благодаря предварително!
Здравейте,
аз имах същият случай миналият месец и това което направих е следното:
Д 1 на всички с код корекция
Д6 с код корекция и нулеви данни, като датата на Д6 трябва да е същата като едната от двете дати,които реално искате да заличите. Така ми се оправиха и данните за начислените двойно задължения.
Здравейте колеги!
Трябва да назначавам на длъжност Старши администратор. Проблемът е,че никъде в класификатора  не намирам такава длъжност и код. Искам да попитам някой имал ли е подобен проблем и коя беше алтернативната длъжност, на която назначихте?
Благодаря предварително!
Това Ви е най-иделаният случай на регистрация по ЗДДС. Аз съм правила подобни регистрации поне на 5 фирми. Това, което биха поискали е договор за наем за седалището. Съветвам, ако седалището е домашен адрес, да направите пълномощно на хората, които се предполага,че ще бъдат постоянно там,защото ако при проверка на адрес, 3 пъти не открият представител на фирмата могат да откажат регистрация или съответно да последва дерегистрация. А за останалото-както казаха колегите- една декларация, като по точките на искането описвате липсата на исканите документи.
Успех!  :good:
Неудобно ми е, но искам да съм сигурна, че съм разбрала правилно... при продажба 3200 USD по курс 1,603 а по курс на БНБ 1 долар е 1,60353 лв. а обратен курс 1 лев е 0,623624 долара. В тази ситуация как смятаме преоценката?
Понеже дойде и момент за годишно приключване, дойде ред и на следващия въпрос... мисля, че за определяне на облагаемата печалба ще използваме прихода от маржа ( от примера 1,5 лв). Как да паравим преоценка на валутата към 31.12.2014? Като имаме салдо например 3200 Евро към 31.12, може би трябва да сметнем средния курс купува за годината и като сравним с курса на БНБ да определим обезценка или увеличение?
Всъщност проблема е ако са по различен курс-купува и курс - продава. Според мен тогава или трябва да се изчислят по курса на БНБ или продадената стойност по курса на купената валута и тогава да се намери маржа!
Много благодаря, страхотен отговор...  :good: От него разбирам, че при продажбата на валута за еврото ако продам 1500лв ( 766,93 Евро) и купя 1000 лв ( 511,29 евро), декларирам освободена продажба 500 лв., а ако купя руски рубли например за 300лв. а продам за 100лв. декларирам освободени покупки за 200 лв.? Дали съм разбрала правилно? :hmmm:
Привет, имам следния казус. Имам обменно бюро, което купува и продава 8 вида валута. Как следва да осчетоводя покупките и продажбите на валутата и кое влиза в дневниците по ДДС. Знам, че са необлагаеми, но не знам дали по маржа и съответно по курса на валутата в края на месеца или по маржа и после чрез курсова разлика от фиксинга на БНБ или ... друг подход...
Моля за помощ, че днес е 12...  :blush: