Неизползваеми фактури ЗДДС

08.09.2014, 17:08 6309 6

08.09.2014, 17:08
Публикации: 12229 / 2276
Фирма е регистрирана по ЗДДС. Има кочан с фактури с трайно отпечатани реквизити от номер 1 до номер 50 / примерно /. Променя се обаче адресът на фирмата и се сменя управителят. Поръчват се други фактури от 51 до 100 .

Следва ли според вас неизползваните и вече неизползваеми фактури от първия кочан да се опишат в дневниците за продажби като анулирани ?
#1 | 08.09.2014, 18:37
Публикации: 1885 / 386
Според мен тези празни фактури не са анулирани , а неточни, неизползваеми и по тази причина- за бракуване. Един протокол би свършил работа с описание от кой до кой номер се бракува, като в протокола се отбележи и начина на брак-например надпис "нищожни". Анулираме фактури, когато сме  сгрешили и поради това, че законът не позволява поправки по тях, ги анулираме.
Но и дори да решите, че това са анулирани фактури, аз не бих ги описала в дневниците, защото няма глоба за това-тези документи не водят до определяне на по-малко данъчно задължение. Ще прикача коментар.
#2 | 08.09.2014, 19:28
Публикации: 12229 / 2276
Благодаря за споделеното мнение и прикачения файл. Ще го помисля малко и ще преценя какво да направя - най-вече ме занимава мисълта да не се злоупотребява с тези фактури в бъдеще . Наистина не са анулирани де факто и наистина няма глоби, но нашето законодателство не знам къде ми е " подложило" крак в тази ситуация .

Благодаря, create !

абе това коте много неуморно и в такт се кефи, чак и мене кефи.... :ok:
#3 | 08.09.2014, 20:47
Публикации: 4604 / 786
...най-вече ме занимава мисълта да не се злоупотребява с тези фактури в бъдеще...

По един Х на всяка фактура ще реши проблема :)
#4 | 08.09.2014, 21:54
Публикации: 1885 / 386
Според ЗДДС:
Чл. 124. (1) Регистрираните лица по този закон водят задължително следните регистри:
1. дневник за покупките;
2. дневник за продажбите.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Регистрираното лице е длъжно
да отрази издадените от него или от негово име данъчни документи, както и отчетите за
извършените продажби по чл. 119 в дневника за продажбите за данъчния период, през който са
издадени.

Според ППЗДДС:
Изисквания към фактури и известия
Чл. 78. (1) (Изм. - ДВ, бр. 6 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.) Бланките на фактурите и известията към тях, издавани от регистрирани по закона лица на основание, различно от регистрация по чл. 97а, чл. 99, чл. 100, ал. 2 и чл. 152 от закона, трябва да съдържат трайно вписани при отпечатването:
………………………………………………………………………………….
(5) Дефектните или повредените бланки (формуляри) и анулираните документи не се унищожават, а всички екземпляри от тях се съхраняват при издателя.

Навсякъде в закона и правилника се говори за издадени фактури, а при вас няма такива,  по- скоро може да се приеме, че са дефектни и повредени бланки.  :smile1:


#5 | 09.12.2014, 23:48
Публикации: 72 / 3
Здравейте, според мен си запазете кочаните, за да може да обесните при евентуална проверка какво се е случило с номерата,
#6 | 09.12.2014, 23:54
Публикации: 72 / 3
Някой сблъскал ли се е със ситуация, в която има получена фактура с написан ИН по ДДС ( BG)без фирмата получател да има регистрация по ДДС? И при последваща регистрация по ДДС на същата фирма, би ли било основание за непризнаване на данъчен кредит, по фактура на която има написан BG номер, с минала дата, когато регистрацията не е била все още направена? Съдейки по чл.112 от ЗДДС ,се чудя  дали е по-удачно, да се изиска да се подмени издадената фактура, като вид застраховка за в бъдеще:)))
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група