По малко начислено ддс във фактура

07.06.2021, 08:44 1363 3

07.06.2021, 08:44
Публикации: 980 / 30
Здравейте 4 месец сме издали фактура с основа  1000 лв но дедесето не е  200 а 150 лв .  На единият артикул който е описна във фактурата и влиза в данъчната и основа софтуера не е начислил  ДДС .  Какво е правилно да се направи този месец /май/ за да се оправи допусната грешка.
#1 | 07.06.2021, 13:00
Публикации: 980 / 30
Добре ще напиша какво мисля аз ,че може да се направи в случая а вие кажете дали съм на прав път. Според мен тази грешка може да се поправи ,като се анулира фактурата от 4 месец.За целта трябва да се вземе оригинала на грешената фактура от клиента и ние да издадем протокол по чл 116 ал4 и съответно нова фактура с правилното ДДС. В случая  неудобството тук е ,че ние трябва да уведомим НАП за грешката и да получим разрешение новата фактура да я въведем за период април  за който се отнася анулираната фактура. Надявам се ,че до тук разсъжденията ми са прави. Протокола по чл 116 го описваме в дневника  за продажби със знак минус а  НОВАТА ФАКТУРА КОЯТО ЩЕ ИЗДАДЕМ  би трябвало да е с номер следващ номерацията на фактурите а не с номера на анулираната фактура и датата съответно  да е майска а не датата на сгрешената и анулирана фактура ...?  Ако не уведомим НАП съответно протокола и фактурата ги вкарвам за май и се надявам да не го хванат нападжии ...
   Другият вариант за който си мисля е да издадем кредитно за разваляне на сделката май  и съответно нова фактура за нова сделка .
#2 | 07.06.2021, 14:08
Публикации: 841 / 72
За какво да уведомявате НАП за АНУЛИРАНА фактура? То си е ваша работа, може клиента да е направил рекламация, примерно и да не иска замяна на продукта, тогава какво ще правим? Според мен си я аналурате и си издавате нова. Дано НАП не се интересуват при проверка защо сте го правили...
#3 | 07.06.2021, 14:19
Публикации: 980 / 30
ако клиента не иска продукта  отиваме на варианта с кредитното ,което е и правилния вариант но в случая когато имаме грешка в начисленото ддс ми се струва ,че  няма как да  издам ДИ  а за да се коригира грешката трябва да се анулира. а понеже  периода в който е издадена грешната фактура е април аз затова смятам,че трябва да уведомя НАП за анулирането и за да мога да включа новоиздадената фактура в април .Това е според мен не знам дали съм прав
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група