Дма

07.07.2023, 10:35 1429 11

07.07.2023, 10:35
Публикации: 93 / 0
Ако имам закупена мебел за офис, която е на стойност над прага за ДМА задължително ли е да я въведа като ДМА?
#1 | 07.07.2023, 10:49
Публикации: 3160 / 428
Какъв отговор очаквате?
#2 | 07.07.2023, 10:54
Публикации: 93 / 0
Дали мога да я дам на разход или е задължително да е ДМА
#3 | 07.07.2023, 10:55
Публикации: 12229 / 2276
Дали мога да я дам на разход или е задължително да е ДМА

Ако имам закупена мебел за офис, която е на стойност над прага за ДМА задължително ли е да я въведа като ДМА?

Как би трябвало да си отговори задължително един счетоводител ?
#4 | 07.07.2023, 11:43
Публикации: 93 / 0
Ок, резонния въпрос - мога ли всички части от обзавеждането да ги заведа като едно ДМА? И ако след 2 месеца се купи още нещо допълнително, което вече е под прага то би минало за разход? Така не ми изглежда много ок. Или пък увеличаваме стойността на първоначалното ДМА? Но така пък ми възниква въпроса до кога . Щото може през 2 месеца да допълваме. Или ако всяка част се заведе отделно, то те са под прага... Ясно е, че не съм работила до сега ДМА
#5 | 07.07.2023, 11:47
Публикации: 4605 / 786
Ако стойността на единичната мебел, например на едно бюро, е над прага за ДМА - няма съмнение.
Ако сте купили две бюра, които по фактурата общо са над прага, но всяко от тях е под прага - и тук няма съмнение, аз ги отчитам на разход.
Така може да се получи, че едното бюро е ДМА, а съседното - не.

Завеждането на всички части на обзавеждането като едно ДМА за мен е проблематично и неправилно, особено ако всички части имат собствени цени и могат да се ползват независимо от другите. Какво става, ако едното бюро се счупи, или отиде в другия офис, или...
#6 | 07.07.2023, 11:48
Публикации: 684 / 83
При работа с ДМА и аз препоръчвам да помислите за някой неща. Като кога ви трябват разходи - в коя година; очаквате ли част от мебелите да се продават, или някой от тях по бързо да се изхабят и да има нужда от заместване, шефа да си ги прибере и т.н. До колкото можете да си улесните работата след време.
#7 | 07.07.2023, 11:55
Публикации: 93 / 0
Просто обзавеждаме един офис - няма да ги продаваме. О всички части само един диван е над стойността.
#8 | 07.07.2023, 13:19
Публикации: 3160 / 428
Аз бих препоръчала да изписвате смислено и вярно въпросите си. Едно питате горе, друго развивате надолу.
#9 | 07.07.2023, 13:34
Публикации: 93 / 0
Просто си ползвах темата. Имам ф-ра с офис обзавеждане. Само един диван е над 700лв. И от тук тръгнаха много питанки.
#10 | 07.07.2023, 13:54
Публикации: 9727 / 1664
700 е прага в ЗКПО, а във Вашата фирма колко е?
След като ще ползвате дивана дълаг период,  то възможните отговори са два:
- стойността на дивана е над Вашия праг - ДМА
- стойността на дивана е под Вашия праг, но над 700 лв - разход и корекция на финансовия резултат за данъчни цели. Пише си го в ЗКПО
#11 | 07.07.2023, 19:39
Публикации: 4605 / 786
И все пак да уточним за всеки случай - диванът е над 700 лв без ДДС или с ДДС? :)
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група