Как да осчетоводя

05.02.2013, 14:28 11155 11

05.02.2013, 14:28
Публикации: 5 / 0
На 13.12.2012 от евро сметката ми взима банката такса за автентичност на банкова гаранция 30,67ЕВРО, а ми издават фактура в лева -60лв с включено ДДС и ми я дават през месец февруари 2013 / забравили да ми я дадат/
Как да осчетоводя плащането и да призная разхоза за 2012г. а после да включа фактурата в дневника за покупки през февруари 2013г.
#1 | 05.02.2013, 14:51
Публикации: 1885 / 386
в декември 629/498-50 лв
                 401/503-60 лв
в януари Дт 498-50
            Дт 4531-10 кредит 401-60
#2 | 05.02.2013, 15:32
Публикации: 5 / 0
 Много благодаря за отговора,
 Ползотворен ден!
#3 | 06.02.2013, 11:35
Публикации: 149 / 3
Здравейте,
изпозвам темата, за да попитам как се осчетоводява следната ситуация:
плащаме цялата сметка за ток, като 1/2 от нея минава за наш разход, а с другата 1/2 си намаляваме наема на офиса.
Пр. Наем - 800 лв, данък за него е 72 лв, след приспадането на данъка наема става 728 лв.
И примерно ако тока за месеца е 200 лв, 100 лв са за наша сметка, а с другите 100 намаляваме наема и той става 628 лв.
Въпроса ми е: какви са контировките в този случай, и по специално на това прихващане ток-наем?
#4 | 06.02.2013, 11:47
Публикации: 6411 / 1143
Много интересен въпрос!
Само да Ви питам, регистрирани ли сте по ЗДДС и ако сте, как отразявате в дневника за покупките 1/2 от стойността на фактура? А фактурата на името на фирмата ли е? Дайте подробности и ще предложим нещо.
Няма неосчетоводими неща! :smile1:
#5 | 06.02.2013, 11:57
Публикации: 149 / 3
Регистрирани сме по ДДС, но тъй като фактурата е на името на наемодателя, не я отразяваме в дневниците. С РКО му даваме сумата за тока, 1/2 я отразяваме като наш разход, а останалата 1/2 приспадаме от наема (който внасяме по банка).
Много заплетена е ситуацията с този наем и ток, но за съжаление няма друго разрешение на нещата.
Затова се обърнах към вас, за помощ с контировките!!! :hmmm: :flowers:
#6 | 06.02.2013, 12:33
Публикации: 6411 / 1143
Ето един вариант:
1. Начисляване на наема (намалявате го с частта за ток, платим от наемодателя, т.е. със 100 лв.):
Д-т 602/наем/   700
   К-т 401 /наемодател/  700

2. Начисляване на ДДФЛ:
Д-т 401 /наемодател/    72
   К-т Разчети за ДДФЛ       72

3. Превеждане на ДДФЛ:
Д-т Разчети за ДДФЛ     72
   К-т 503                          72

4. РКО за ток:
Д-т 401 /наемодател/   100
   К-т 501                         100

5. Остатък от наема:
Д-т 401/наемодател/   620
   К-т 503                          620

6. Отнасяне на тока като разход:
Д-т 602 /ток/  200
   К-т 401 /наемодател/ 100
   К-т 501 или 503              100    (в зависимост от това дали плащате по банка или през касата)
#7 | 06.02.2013, 13:03
Публикации: 149 / 3
irenabrili, благодаря за отговора! :give_rose:

На мен ми хрумна следното, но незнам дали е много точно:

1. Начисляване на наема (целия наем):
Д-т 602/наем/   800
   К-т 401 /наемодател/  800

2. Частта с данъка - ясна!

3. РКО за ток (с цялата сума за тока):
Д-т 498 /наемодател/   200
   К-т 501                         200

4. Отнасяне на тока като разход:
Д-т 602 /ток/  100
Д-т 401 /наемодател/ 100
   К-т 498/наемодател/ - 200

5. Плащане на наема/по банка/
Д-т 401(наемодател) - 628
     К-т 503 - 628лв /800-72-100/

???Но не съм много сигурна в частта със сметка 498(други кредитори)??? :hmmm: :( :(
#8 | 06.02.2013, 13:56
Публикации: 6411 / 1143
На РКО за тока наемодателят Ви на 200 лв ли се подписва?
Опитвам се записванията да отговарят на съдържанието на взаимоотношенията и поради тази причина съм намалила разхода за наем с частта, която Вашият наемодател плаща за своя сметка.
Но и при Вас нещата се засичат. Само, честно казано, и мен малко ме смущават "другите кредитори" :hmmm:
#9 | 06.02.2013, 14:01
Публикации: 12229 / 2276
Бих опитала нещо такова примерно.
1.Начисляване на наема
602 / 401  - 1000 лв. , ако това е цялата сума
2.Плащане на наема
454/401 - 90 лв. ДДФЛ
401/501 - с останалата сума минус ел.енергията
401/501 - РКО за платената ел.енергия
И споразумение между страните за прихващане на ел.енергията от наема.
Ел.енергията от фактурата си осчетоводявате наполовина за разход.
#10 | 06.02.2013, 14:46
Публикации: 149 / 3
Да, наемодателя се подписва на РКО за цялата сума. След това, когато му превеждаме наема, си удържаме половината от тока, а другата половина я минаваме като наш разход.
delphine, споразумение между двете страни има, но е само в устна форма. Незнам дали не трябва от счетоводна гл.т. да има и писмен вариант?
#11 | 06.02.2013, 15:01
Публикации: 12229 / 2276
За прихващането на ел.енергията от наема според мене би било добре да имате споразумение в писмена форма. То ще ви е основанието да не заплащате пълния размер на наема.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група