Да, има различни тълкувания, защото има много неопределени понятия.
Никъде в законодателството не е направена категорична разлика, нито е дадено разграничаващо определение на "субсидия" и "помощ". В следствие на това се започват едни безкрайни препращания към стандарта за отчитане на държавните помощи, към стандарта за СС и т.н.
Същевременно в самия ЗДДФЛ не е ясно дефинирано понятието "доход".
А декларация по чл. 55 се подава от
платец или получател на доход, който подлежи на авансово облагане.
За мен, субсидията по мярка "Единно плащане на площ" е обвързана с дейността на земеделеца, следователно е облагаема по чл. 29, следователно по силата на чл. 43 подлежи на авансово облагане, следователно същото се декларира по чл. 55 .
Облагаемият доход формирате по съответната разпоредба на ЗДДФЛ в зависимост от това земеделският производител регистриран ли е като такъв или не (приспадат се 60% или 40% НПР), непреработена или преработена СС продукция произвежда и т.н.
Вие пишете, че конкретният стопанин получава облагаемия си доход след приспадане на 60% НПР. Значи, облагаемата част от субсидията от 1400 лв. е 560 лв. и дължимият авансово данък е 56 лв. Същите се посочват в декларацията по чл. 55 за първо тримисичие и се внасят до 30-ти април.