Непредадени фактури

30.08.2016, 09:34 4221 4

30.08.2016, 09:34
Публикации: 73 / 0
Здравейте, казусът ми е следният: фактури за 30.04.2015 г. , които не са предадени на клиента и не са влезли в дневниците им, как можем да коригираме 2016 Г. с кредитно известие ли ?
#1 | 30.08.2016, 10:16
Публикации: 147 / 41
Здравейте,

Не става ясно защо документите не са получени от клиента. Сделката не е осъществена изцяло, сделката частично не е изпълнена, фактурите са издадени погрешно (сбъркан клиент) или ... каквото друго основание имате за тази корекция.

Не става дума да обяснявате на мен ... а да имате готова версия при евентуална проверка. В зависимост от това, какво е основанието - се постъпва по различен начин:

1.Ако сделката се е състояла частично - за разликата се пуска КИ, надвнесената сума или се връща на клиента или се смята в увеличение на данъчната основа (ако има плащане)
2.Ако сделката е пропаднала цялата - отново КИ, но за цялата сума, ако има плащане или се връща на клиента или се смята за неустойка, но няма основание да се смята за облагаема доставка
3.Ако е сгрешен документа - следва да се анулира с протокол, да се включи с отрицателен знак в дневника за текущия период за който е основанието за анулиране
4. ... каквото сте се сетили за основание ...

Надявам се да съм Ви бил полезен.

Приятен ден.
#2 | 30.08.2016, 10:35
Публикации: 73 / 0
Благодаря за отговорът: грешката е наша, т.е човекът , който отговаря за разнасянето на фактурите не си е свършил работата., а доставка по фактурата действително има, но при разговор с клиента за плащане от тяхна страна разбираме, че при тях липсват фактурите. Какво бихте ме посъветвали?
#3 | 30.08.2016, 11:05
Публикации: 147 / 41
Много трудно е да се даде добър съвет, когато не се познават подробностите. Какъв е вида на доставката, предмета на дейност, начини на плащане, начини на получаване на предмета на сделката и т.н.

Ако искате клиентът да е доволен, трябва да пуснете КИ и нова фактура, като той ще получи само фактурата. Остава въпросът доколко законно е това. Не бива да забравяте, че по закон той вече няма право на данъчен кредит по тази доставка (повече от 12 месеца), тоест фиска (НАП) би се почуствал засегнат от такова действие още повече, че нямате добра версия за КИ (поне като основание по закона). Към момента Вие не сте нарушили закона - издали сте документ и сте го включили в дневниците си. Ако издадете КИ без основание и фактура без да е имало сделка - нещата вече не стоят така. Аналогичен е случая и с анулирането и преиздаването на фактурата.

Затова и Ви предложих няколко варианта, които биха били поне не толкова очевадни. Може би, ако познавах по-добре сделката можех да Ви помогна наистина, но в тази ситуация мога само толкова.

Приятна работа.
#4 | 30.08.2016, 14:10
Публикации: 315 / 39
А фактурите за стока ли са или за услуга?
Мисля един вариант, че ако са за стока те могат да ги осчетоводят тази година, без да ползват ДК. Все едно са пропуснали тази стока при инвентаризацията, не са я описали, сега правят частична инвентаризация, откриват я, искат си фактурите и така. Не е много издържано, малко с бели конци същито, но като вероятен изход. Относно ДК, който те губят по ваша вина,  да ги компенсирате някак си.
Ако сега издадете КИ, те трябва да ги осчетоводят, а нямат фактурите към тях......... Става по-мазало.
Може би най-добре е анулиране с протокол по чл.116 и издаване на нови. Намерете някаква "грешка" в старите фактури.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група