За патента нищо не мога да кажа. Доколкото съм наясно, вноските за патент нямат общо с счетоводството. Годишното приключване може да е достатъчно.
За другото: естествено, че всеки месец се плащат към НАП осигуровки за СОЛ и ТД . Дори се подават Д и Д6 всеки месец. За осигуровките и Д1 на СОЛ-а - става с ПИК. За декларациите по ТД - не мога да кажа. Предполагам, че marpan_64 е сигурна в това, което пише. ПИК или ел.подпис са нужни само да декларациите, а не за самите вноски. Ако искате да ползвате електронно банкиране, проверете изискванията на обслужващата банка. Вече повечето банки не работят с ел.подпис, а с токън.
За честотата на "водене" на счетоводството - зависи от документооборота, от това, с какво сам се справя собственика, от Вашите предпочитания.... Обикновено при ЕТ се води едностранно счетоводство, но не пречи да водите и двустранно.
Относно договора: не е задължително да се "водите" в тази фирма. Ако работите в къщи /или във Ваш офис/ един "Договор за счетоводно обслужване" под формата на т.нар. граждански договор, е достатъчен. В договора задължително трябва да има: какво точно ще обработвате, какви крайни документи ще изготвяте, в какви срокове ще ги предавате, размер на възнаграждението, начин на плащане и т.н.
Имайте предвид, че по този ГД ще трябва да има и осигуровки, съответно Д1, Д6, Д55, справка по чл. 73.
Преди да почнете работа - запознайте се с КТ, КСО, ЗЗО, ЗДДФЛ, ЗМДТ, Наредба Н-8, Наредбата Н-18 ....