Здравейте колеги,
Имам следната ситуация. Куриерска фирма унищожава част от стоката на наш клиент. Куриерската фирма иска да и издадем фактура със стойността на обезщетението, като посочват чл. 84 от ППЗДДС
(Чл. 84. За документирането на неустойките и лихвите с обезщетителен характер не се издава данъчен документ, а същите се документират с издаване на документ, удостоверяващ плащането им.)
и преди във фирмата е имало такива случаи и видях, че е издаван афактура съгл. чл.26, ал.2 от ЗДДС (според мен това не е правилно). Също така фактурата е влязла в дневника в клетката за освободени сделки. През месеца , през, който има издадена такава фактура фирмата е била на проверка за възстановяване на ДДС и не е имало проблем. Как е редно да се постъпи в подобна ситуация?